Inlägg från: Anonym (aldrig SD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aldrig SD)

SD varför är du för / emot?

Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 11:31:42 följande:
    Här är ett levande bevis. www.varldenidag.se/nyheter/knut-foddes-i-veck...!bJGAeIutSi5Pqf61EqlxSA/
    Bevis för vad?
    Att man kan överleva om man föds i vecka 22?
    Det är det ingen som ifrågasatt skulle jag tro.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 11:24:26 följande:
    Läs ovan bilder
    De bilderna refererar, tar sin data från, en studie jag länkade in.
    Den studien säger ca 10%, eller 5 personer, överlevde i vecka 22 och var från 2004-2007-
    Hur ska du ha det, är studien "ok" eller inte?

Har du några fakta som inte är tidningsartiklar och som faktiskt säger det du påstår?
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 11:41:34 följande:
    Precis och det är det som gör det så sinnessjukt att det utförs aborter i den veckan.
    Återigen, vad är det som är sinnessjukt?

Är du det minsta påläst om ämnet?
    Har du någon som helst koll på vad motargumenten är?
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 11:46:24 följande:
    Läkare och forskare!
    Vad menar du med "Läkare och forskare!"?
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 11:56:52 följande:
    Socialstyrelsen har tydligen redan blivit tvugna att kolla över sveriges orimliga abortgräns det betyder att fler partier än bara SD har börjat se detta problem. Ännu ety bevis för att de andra partierna ligger efter och att SD ser problem mycket tidigare, det är inte första gången det händer. www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/granse...
    På vilket sätt är detta svar på min fråga?

Var har du stöd för att 50% överlever?
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 12:08:58 följande:
    Läs
    Var ska jag läsa?
    Ingenting som du har producerat ger stöd till det du skriver, vad jag kan se.

Sedan;
    Varför är det "orimliga abortgräns"?
    Vet du vad motargumenten är?
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 12:20:42 följande:
    Har du inte läst något av vad jag har skrivit eller skickat?
    Jo, jag har läst allt och ingenstans står det att det ens är i närheten av 50% chans för överlevnad.

Kan du länka en gång till och för säkerhets skull skriva i text vad som sägs. Det kan vara så att jag missat något. Dock tror jag inte det.

Har du läst och förstått vad originalkällorna jag länkat in säger? (Det är alltså originalkällorna till de tidningsartiklar du länkat)

och återigen;
    Varför är det "orimliga abortgräns"?
    Vet du vad motargumenten är?
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 12:56:32 följande:
    Socialstyrelsen har tillochmed börjat se över abort gränsen, det betyder att fler håller med SD i den frågan.
    Hur kommer du till den slutsatsen?

Jag tycker också att det är bra att man ser över abortgränsen, men håller inte alls med SD.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 13:02:05 följande:
    Alltså va? Det är klart att folk börjat öppna ögonen när socialstyrelsen börjat se över lagen för abort. Vad dumma frågor och ifrågasättanden du ställer

Varför är det dumma frågor och ifrågasättande?
    Är det för att du inte håller med mig eller för att det inte finns någon bas i mina frågor?

Socialstyrelsen ser över detta med jämna (eller ojämna) mellanrum och jag tycker det är bra.
    Så de gånger socialstyrelsen sett över detta tidigare, hur gör du kopplingen då?

Hur kommer du till din slutsats;
    "det betyder att fler håller med SD i den frågan"

Du har en tendens att tro att alla andra är som du och visar väldigt liten förståelse för att andra tycker annorlunda.

• Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 12:20:42 följande:
    Har du inte läst något av vad jag har skrivit eller skickat?
    Tillbaks till detta med 50%

Du skriver;
    "Läkare hade aldrig försökt rädda foster om det var så liten chans som du påstår och många hade fått stora handikapp vilket är väldigt ovanligt hos förtidigt födda då de allra flesta barn kan räddas och klara sig utan större eller inga handikapp."

Du länkar till en artikel som refererar en svensk originalstudie som visar att av 51 barn födda i vecka 22 överlever 5 (9,8%)
    Av dom är 
    2 milt handikappade
    2 måttligt handikappade
    1 svårt handikappad
    (Källa: jamanetwork.com/data/Journals/PEDS/935728/poi160040t4.png)

Hur ser du på detta?
    Ska man försöka rädda barn mamman inte vill ha i sin kropp med dessa risker för handikapp?
    Står du fortfarande fast vid att 50% överlever i vecka 22?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?