• nihka

SD varför är du för / emot?

Anonym (Affe) skrev 2018-07-24 15:41:51 följande:
    Det dödliga våldet har sjunkit i genomsnitt med drygt 50 % i västvärlden sedan 90-talet, men i Sverige har det bara sjunkit med 20 %.

Beror mycket på att sjukvården utvecklats och att man därmed räddar fler från att dö.

Kolla statistiken för dödligt våld med skjutvapen så ser du att det ökar dramatiskt från cirka 5 per år år till knappt 50 förra året.

Däremot har alkoholrelaterat dödligt våld sjunkit = fylleslagsmål med dödlig utgång.

Sexualvåldet har tredubblats på kort tid enligt senaste NTU. Och det är inte anmälningar man tittat på utan några tusen kvinnor som svarat anonymt via blankett.
    Jepp färre knivar och fler skjutvapen. Man är ju lika död oavsett hur man dör.

Men konstigt det där med att minskningen i antalet personer som dukar under för dödligt våld skulle bero på att sjukvården räddar fler. Sverige har ju "kollapsat" heter det ju och med det sjukvården, med ändå räddar vi fler liv än någonsin...Obestämd

Vi behöver nog fler "kollapser" om de är så bra för oss att de till och med räddar liv

Tiill sexualvåld räknas allt från verbala kränkningar, ovälkomna närmanden som kyssar, bilder, sk dickpics och tafsande till överfallsvåldtäkt. I Sverige kan du bli fälld för saker som man skrattar bort i andra länder. Kvinnor som utsätts för något av detta försöker inte längre skratta bort det utan anmäler!

Vill du ändra på det så vi får lite "snyggare siffror"?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Affe) skrev 2018-07-24 19:51:44 följande:
    Stämmer att sexuellt våld innefattar mer nu än tidigare.

Kvällspressen har rapporterat om en ökning på 700 % sedan mitten av 70-talet och ökningen kan inte bara bero på ökad anmälningsbenägenhet och att begreppet utökats.

Men frågar du Jonas Sjöstedt så är det förklaringen.
    Varför inte det?

Jag har själv varit utsatt för sexuellt våld (ej våldtäkt i traditionell mening) fyra gånger om jag bortser från verbalt/bilder och hade aldrig en tanke på att anmäla.

Det hade jag gjort idag. Kvinnans ställning har stärkts. Attityder har ändrat sig och skulden flyttats från offret till förövaren. Få kvinnor accepterar "ens" ett nyp i rumpan och en sexistisk kommentar eller våldtäkt inom äktenskapet/förhållandet även om vi ännu inte har nolltolerens.
  • nihka
    lövet2 skrev 2018-07-29 22:58:56 följande:

Jag kom på min största anledning till att vara emot SD ...

När jag tänker mig politiker som styr Sverige, så vill jag att de ska kolla upp saker innan de kommer med löften eller bestämmer något. Veta vad de talar om.
    De ska behandla andra med respekt. Inte håna dem som har det extra jobbigt pga fattigdom, sjukdom, missbruk osv. Den som själv har ställt till det för sig, mår inte bättre av att behandlas med förakt.
    Om de diskuterar med någon som har en annan åsikt, så ska de just diskutera. Inte håna, förtala, förolämpa.

Det här är viktigt för mig. Etik, moral och att försöka vara en bra människa.

Nu är det så att jag har diskuterat politik med många människor. Jag har varit upprörd i bland över deras åsikter och sällan har det slutat med att vi har varit överens. När jag diskuterat med folk från olika partier, så har någon enstaka gått över gränsen och kört med "Lilla gumman". Det gillar jag inte! Men Sd har anhängare i botten och toppen, som inte verkar vilja diskutera politik. När jag har en annan åsikt än de, så har jag kallats Jävla kossa (senast i går), batikhäxa, dumjävel, fitta, idiot, godhetsknarkare, landsförrädare, terrorist, WT, lappjävel - tja, det är några av de mest förekommande saker jag kallats. Jag har naturligtvis hotats med våldtäkt och misshandel. SD:are har hoppats att jag ska se mina döttrar bli våldtagna och sedan bli mördad själv. Och jag är ändå ursvensk sedan massor av generationer tillbaka, så jag kommer relativt lindrigt undan.

Vill jag ha sådana människor i riksdag och regering? Vill jag att sådana människor ska ha makt över andra? Nej, då ser jag hellre moderater där, och jag hatar verkligen moderatpolitiken!

Huvudet på spiken fast jag betraktar det hela från andra änden
  • nihka
    Anonym (För SD) skrev 2018-07-30 22:06:32 följande:
    Förklara vad som är läskigt med ideologin?

Att man vill följa FN konventionens regler för kvotflyktingar, och ta emot flyktingar i ett tempo vi kan klara av? Det är viktigt att de blir välintegrerade, och sedan 2015 har det bara gått i rask takt utför. Att hjälpa betydligt fler människor i närområdena än att hjälpa betydligt färre i Sverige?

....min hemstad Malmö är inte sig lik längre :(

Tack o lov finns det andra grupper som inte tolererar mycket av den kultur de nyanlända kommer med. Men att tryggheten inte är densamma är ett faktum.

Fler saker som inte är relaterade till detta? De är för kärnkraft, och det är den renaste och kraftfullaste energikällan.

Abortgräns vid 12 veckor som resten av EU länderna = ja tack (är kvinna själv och mamma, och anser att det ska till mycket starka själ att göra abort senare).

Tiggeriförbud = absolut, likt andra nordiska länder.

Fördjupa gärna vad som är fel med deras ideologi? Den sägs ju vara rätt lik Moderaternas för övrigt...
    Du menar förklara vad ideoligi är.
  • nihka
    Anonym (För SD) skrev 2018-07-31 14:32:35 följande:
    Du skrev att just SDs ideologi är läskig, så förklara gärna vad det är i den som du anser läskigt.
    Fel igen.

Vill du att jag ska förklara vad ideologi är?
  • nihka
    Anonym (Vakna) skrev 2018-08-01 00:43:22 följande:

För!! 9/9 kommer alla partier, V,Mp,S,Kd,M,C,L fundera vad som hände! Dom gjorde valet att försöka stänga ute ett parti, det är det ända dom fokuserat på och i samma veva helt missat vad dom själv skall göra , samt inte lyssnat på vad 30-35% av svenska folket vill! Jag säger bara, grattis och god morgon!

Vad finns det attt fundera på? En klar majoritet kommer att ha röstat på ett annat parti än SD och denna klara majoritet vill inte samarbeta med SD, så det blir som majoriteten vill och minoriteten får finna sig i vad majoriteten vill.

Kallas demokrati.
  • nihka
    Anonym (Vakna) skrev 2018-08-02 12:33:27 följande:

Tänk när V,Mp,S,C,M måste sitta i samma båt och försöka enas om en politik för att stöta bort 35% av Sveriges befolkning röstar på SD...Snacka om att inte ta ansvar för Sverige!!

Oj, oj, oj, vad SD "växer". 70% snart eller

Man "stöter inte bort" någon utan man samarbetar med dem man väljer att samarbeta med. Det är faktiskt inte obligatoriskt att ha med NÅGOT parti i ett samarbete. Samarbete är något två eller flera parter kommer överens om och INGEN är överens med SD, vilket så klart är SDs eget fel.
  • nihka
    Anonym (Jag är för) skrev 2018-08-02 19:08:31 följande:
    Det förändrar inte att alla i SD inte är rasister.
    Ingen som har påstått. Däremot röstar de på ett rasistiskt parti som anser att människor är som de är och gör som de gör för att de är av en viss härkomst.
  • nihka
    Padirac skrev 2018-08-02 19:19:18 följande:
    För att vara riktigt demokratiska måste nu SD samarbeta med C, MP och V . SD är ju ett demokratiskt part - det ser man ju på namnet, S-demokraterna - så de vill stå upp för allas rätt i riksdagenKräks
    Jepp! Och FI! om de kommer in i riksdagen och AFS med alla gamla utkastade SD-medlemmar. Det blir grejer det!

SD <3 F!+AFS=SANT!
Svar på tråden SD varför är du för / emot?