• Anonym (K)

Läkare på lexbase??

Anonym (Hjälp) skrev 2018-07-15 15:57:14 följande:
    Står dom med där har dom ju fått det
    heykristin skrev 2018-07-15 13:31:34 följande:

Om du hade läst på deras hemsida så hade du hittat detta: Informationen innefattar läkarnas specifika inriktning och om de i sitt medicinska yrkesliv fått någon form av disciplinpåföljd såsom t.ex. erinran, varning eller indragen läkarlegitimation. Det betyder att en träff på en läkares namn inte nödvändigtvis innebär att denne tilldelats en disciplinpåföljd.

Nej, alla läkare står med. Du måste betala för att kunna läsa vidare om en specifik läkare och se om denne har fått någon disciplinpåföljd. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Puff) skrev 2018-07-15 19:57:48 följande:
    Jag har märkt att varenda läkare jag sökt på kommer upp på Lexbase så lite konstigg är det. All kan inte ha dömts för något eller ha fått varning från Socialstyrelsen. Har dock aldrig betalat för att få eventuell info om en läkare. Kanske är det så att en anmälan syns. Varningar är ju väldigt ovanliga tyvärr, men anmälningar från missnöjda patienter har nog alla läkare. Så nåt är det som inte stämmer när man söker på läkare på Lexbase.
    Nej inte konstigt. Står tydligt på Lexbase hur det fungerar och finns flera svar i tråden som klargör. Två inlägg ovan ditt eget skrev jag:
    Anonym (K) skrev 2018-07-15 16:11:18 följande:
    Nej, alla läkare står med. Du måste betala för att kunna läsa vidare om en specifik läkare och se om denne har fått någon disciplinpåföljd. 

Svar på tråden Läkare på lexbase??