Inlägg från: Anonym (Samarbeta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samarbeta)

Har hon rätt eller fel?

Om du inte använt hennes bilder (vilket jag tvivlar på eftersom det är dina barn) eller skrivit något i stil med "titta vad jag har sytt" så har jag svårt att se att hon skulle komma någonstans MEN sådana här människor är jobbiga att ha att göra med och risken finns att du får hur många orättfärdiga krav som helst som du måste bemöta...

Om jag vore du skulle jag förklara situationen lugnt och skriva något i stil med: Jag har köpt från sidan XXX och har full rätt att lägga ut bilder på mina barn. Om du vill kan jag lägga med en länk och skriva att man kan köpa kläderna på din sida.

Inte för att du måste... utan för att få människan att lugna ner sig...

• Anonym (Samarbeta)

Tror att jag får förklara lite mer hur jag tänkte, eftersom flera verkar tvärsäkra och tycker att mitt råd var uselt.

Vi vet inte vad TS skrivit i samband med bilden. Om hen skrivit "titta vad jag har sytt", då är det god chans att det är ett intrång i upphovsrätten, men tänk om hen skrivit "kolla vad jag har fixat åt mina barn" och där menat att hon köpt... ordet "fixat" skulle i det fallet kunna ställa till det... så utan att ha sett bilden och veta exakt vad som är skrivet så går det inte att vara tvärsäker.

Förslaget att erbjuda en länk... ja låt mig säga så här - jag har haft med rättshaverister att göra förr - det spelar ingen roll hur mycket man tycker att man har - alla eventuella fakturor, stämningar eller dyl ska ändå bestridas/besvaras och då är frågan hur mycket tid man tycker att det är värt att lägga på att ha "rätt". Mitt förslag var att erbjuda en länk för att förhoppningsvis få problemet att försvinna. Tycker TS att det är bättre att riskera en rättsligt tvist, även om hen har rätt, så är TS såklart fri att strunta i mitt råd.

Svar på tråden Har hon rätt eller fel?