• Anonym (golden oldie)

Ålderstecken

Vilka ålderstecken tycker ni är värst och hur hanterar ni dem?

Det är fasansfullt att bli ful och att det kommer nya hela tiden:(

• Svar på tråden Ålderstecken
  • Anonym (Jo)

Det är naturligt att åldras.

• Anonym (golden oldie)
    Anonym (Jo) skrev 2018-07-17 11:08:14 följande:

Det är naturligt att åldras.

Bara för att det är naturligt är det ju otrevligt och svårhanterat annars skulle ju knappast plastikindustrin vara så populär.
  • Anonym (-)

Min sambos rynkor och begynnande ölmage och tunnhårighet är värst. Men än så länge överväger hans positiva egenskaper. 

• Anonym (k)

Bättre att bli gammal än att inte bli det tänker jag!

• Anonym (???)
    Anonym (golden oldie) skrev 2018-07-17 11:33:04 följande:
    Bara för att det är naturligt är det ju otrevligt och svårhanterat annars skulle ju knappast plastikindustrin vara så populär.
    Hur populär är den? 
  • Anonym (hmm)

Värst är att ansiktet åldras. Absolut fulast är rynkor mellan ögonbrynen. Jag har använt solglasögon flitigt ända sen jag gick på gymnasiet, allt för att slippa skrynkla ihop ansiktet och kisa pga solen. Jag börjar fundera på botox, men det verkar lite läskigt.

• Anonym (H)

Håller med, hatar de arga rynkorna mellan ögonbrynen. Och mina nasonabla veck som min hudterapeut så fint kallar dem, och bekymmersrynkan vid mungipan,

• Anonym (Gg)

De fina linjerna i pannan kastar jag ett ont öga på ibland.. Längtar inte tills de blir djupa rynkor, usch!

• Anonym (...)
    Anonym (hmm) skrev 2018-07-17 19:44:26 följande:

Värst är att ansiktet åldras. Absolut fulast är rynkor mellan ögonbrynen. Jag har använt solglasögon flitigt ända sen jag gick på gymnasiet, allt för att slippa skrynkla ihop ansiktet och kisa pga solen. Jag börjar fundera på botox, men det verkar lite läskigt.

Rynkorna mellan ögonbrynen är det ålderstecken jag stör mig allra minst på. Tycker det värsta är att kinderna tappar formen och saggar neråt.
  • Anonym (ElsaJ)

Men herregud det är naturligt att åldras. Bara att acceptera att man inte är 20 år längre. Man är inte ful för att man åldras. Skönheten sitter inte utanpå. Gör vad du kan för att behålla det du har i stället. Sköt om dig och din kropp. Mycket kan man göra själv hur man vill se ut. .

Svar på tråden Ålderstecken