Ålderstecken
Vilka ålderstecken tycker ni är värst och hur hanterar ni dem?
Det är fasansfullt att bli ful och att det kommer nya hela tiden:(
Vilka ålderstecken tycker ni är värst och hur hanterar ni dem?
Det är fasansfullt att bli ful och att det kommer nya hela tiden:(
Håller med, hatar de arga rynkorna mellan ögonbrynen. Och mina nasonabla veck som min hudterapeut så fint kallar dem, och bekymmersrynkan vid mungipan,
Jag är 55+ och har faktiskt aldrig upplevt åldrandet som något som förfular en.
Jag är fullt medveten om att jag inte ser ut som 20, men inget jag vill heller.
Åldersnoja har jag nog aldrig haft.
Om jag oroar mig för något är väl att tappa mina muskler för tidigt.
Vikt och muskler går ju att kontrollera men på nåt sätt sitter huden lösare i kroppen när man blir äldre. Trosor bh och allt annat skär liksom in i det lösa även om man inte har övervikt. Det känns trist.
Vikt och muskler går ju att kontrollera men på nåt sätt sitter huden lösare i kroppen när man blir äldre. Trosor bh och allt annat skär liksom in i det lösa även om man inte har övervikt. Det känns trist.
Mycket Sant! Är både vältränad och smal, äter nyttigt, bygger muskler och rör mig dagligvis. Men inget biter på slappheten och huden som blivit tunn, gropig och hängig. Muskler får jag hur lätt som helst men av nån anledning får det mig att se benig ut eftersom underhudsfettet är borta.
Måste vara underbart att inte känna av åldrandets fasor och vara nöjd med hur man ser ut? Är inte där och kommer med säkerhet aldrig dit. Kanske ger man upp men det är en annan sak.Tycker det är skrämmande och deprimerande i sin helhet.
Nu är ju jag bara 40 år, men jag gillar att se hur kropp och utseendet förändras. Jag känner mig mycket vackrare nu än när jag var 20. Är tom lite stolt över degmagen som kommit utav mina barn :)
Att få åldras är en välsignelse, njut av livet istället för att gnälla över smårynkor.
Någon som prövat ansiktsbehandling med radiovågor och/eller vet något om det? Biverkningar? Hur upplevde du resultatet? Är det värt att prova?