Vad skulle ni helst bjuda på?
Vi ska ha folk på middag till helgen och det står mellan dessa rätter. Kan dock inte bestämma oss för vilket det blir. Vilket hade ni bjudit på av alternativen?
Vi ska ha folk på middag till helgen och det står mellan dessa rätter. Kan dock inte bestämma oss för vilket det blir. Vilket hade ni bjudit på av alternativen?
Hamburgare är det enda som lockar i denna värme. Mår illa av bara tanken på varm mat.
Hamburgare
Har hela svenska köttskrisen helt ungått dig?? Ni ska köpa mycket svenskt nötkött / kött idag for att stödja bönderna!!
Har hela svenska köttskrisen helt ungått dig?? Ni ska köpa mycket svenskt nötkött / kött idag for att stödja bönderna!!
Vad menar ni som svarar att ni inte kan äta vissa maträtter pga värmen? Och alla alternativ ts nämnde är ju varma, menar ni att vissa är varmare än andra. Jag förstår att ni menar det varma vädret,men varför kan man inte äta varm mat när det är varmt ute? Själv äter jag varm mat både på vintern och på sommaren.
Glömde svara. Tycker alla alternativ förutom hamburgare låter gott. Bjuds man på middag uppskattar åtminstone jag lite finare mat. Vill jag äta hamburgare kan jag lika gärna gå till Max eller McDonalds.
Håller med om varm mat i värmen. Jag hade kört gazpacho (kan köpas färdig) små bitar av selleri och rödök och brödkrutonger till förrätt, salade nicoise med halstrad tonfisk till varmrätt och kanske en pannacotta till efterrätt. Enkelt både att tillaga och att äta. Av alternativen säger jag dock köttfärspaj eller lasagne (med en stor fräsch sallad till), helt enkelt för att jag tycker det är godast.
Glömde svara. Tycker alla alternativ förutom hamburgare låter gott. Bjuds man på middag uppskattar åtminstone jag lite finare mat. Vill jag äta hamburgare kan jag lika gärna gå till Max eller McDonalds.
Jag röstade på laxen för hamburgare är inte vad alla gäster gillar att äta inför andra. Kan bli lite slabbigt.
Om du ska göra hamburgare byt ut pommes mot coleslaw och en lite matigare sallad med t.ex. lite fetaost i. Kanske kan ni grilla halloumi om ni ändå kör igång grillen för burgarna.
Jag hade gjort laxen (av de alternativ du har), men byt ut potatismoset mot en matigare sallad.