Inlägg från: Anonym (Galenskap) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Galenskap)

LVU

Det finns skäl. Varför berättar du inte om dina upprepade anmälningar om oro samt att du försökt alienera barnet från den andra föräldern? Har du läst journalerna från Socialtjänsten? Har ni varit i Förvaltningsrätten?

• Anonym (Galenskap)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-17 19:18:07 följande:

Det rör sig om två orosamälningar vilket jag skrivit om, detta är nu i förvaltningsdomstolen

Har dina närstående, vänner och bekanta också gjort anmälningar? Att en enda anmälan skulle leda till att den andra föräldern hamnar på utredningshem med barnet köper jag verkligen inte.
  • Anonym (Galenskap)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-17 19:31:24 följande:

Tyvärr så händer det allt för ofta att socionomer/socialsekreterare blir berusade av sin makt och då går det helt galet som i detta fall med Tobias från Malmö som kämpade mot socialtjänsten i Bollnäs 3 år för att få hem sin lilla son. www.aftonbladet.se/nyheter/a/m6VMj1/i-tre-ar-har-tobias-kampat-for-sin-son

Varför är det relevant att jämföra med den situationen? Jag förstår att du känner att socialtjänsten motarbetar dig men vad gör du för att samarbeta?
  • Anonym (Galenskap)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-17 20:31:38 följande:

Det är relevant för det visar på vad som kan hända när tjänstemän får för mycket makt och det inte finns det som i vårt övriga samhälle garanterar rättsäkerhet.

Du kanske är socionom och kanske till och med arbetar inom detta område, i så fall var öppen med det och belys det som du anser vara tokigt i det jag förmedlar.

Jag har samarbetat något otroligt fram till att jag blev lurad av socialsekreteraren när det gäller LVU.

Jag är verkligen inte socionom eller ens arbetar inom Socialtjänsten. Men din historia har luckor och saknat självrannsakan. Hur länge har din och den andra förälderns konflikt pågått? Hur gammalt är barnet? Vad var orsaken till att BVC anmälde? Vad blev resultatet av utredningen? Det saknas som sagt mycket i din berättelse.
  • Anonym (Galenskap)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-17 20:55:00 följande:

Ok, naturligtvis är historien ganska komplex som i många fall och det som beskrivits här är förenklingar om en helt korrekta. Min Dotter är nu snart 1år och sex månader och detta startade innan hon blev 1 år. Orsaken till BVC anmälan har jag beskrivit tidigare (det hade inträffat "olyckshändelser" som påkallat vården vid tillfällen när den andra föräldern haft omsorgsansvaret)

Trots flertalet olyckshändelser som krävde vård så anmälde du alltså bara oro vid ett tillfälle innan barnet och den andra föräldern var på utredningshem?
Svar på tråden LVU