• Sandraberg

LVU

Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-17 21:03:56 följande:
    Korrekt, allt går till en viss gräns och det första som jag tänkte var att detta var just olyckshändelser vilket kan inträffa, men när det började bli lite för mycket så sökte jag råd hos BVC sköterskan.
    Och efter det fick barnet bo hos den andra föräldern och du fick bara träffa barnet några timmar?
    Vad är det för typ av olyckor?
  • Sandraberg
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-18 11:00:26 följande:

Jag har avikligt valt att inte göra ett könsfokus och har därför använt mig av uttrycket förälder i stället för kvinna, mor, mamma respektive man, far, pappa.

Jag anser att frågeställningarna ska värderas utifrån fakta inte kön.

E

Jag har också undvikit att gå in på familjekonstruktionen, Mamma, Pappa och barn eller Mamma, Mamma och barn eller kanske Pappa och Pappa och barn.

Kan du inte kalla er förälder A och förälder B. Omöjligt att hålla reda på den "ena föräldern" och "den andra föräldern"

Har svårt att se att det är en man som pysslat ovanför barnsäng i din länk så jag utgår från att det är du som är mamman till dottern :)

Kan du göra ett tids schema så man enkelt kan följa i vilken turordning saker och ting har skett.
  • Sandraberg
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-20 08:11:38 följande:
    Det mesta som står är utfyllnad utan någon vikt och det som framhävs som väsentligt är att föräldrarna har svårt att kommunicera.

Jag ska läsa igenom och se hur det kan förmedlas, alternativt göra en pdf och lägga ut, kan dock vara känsligt med tanke på personuppgifter och lagstiftning.

Jag ska se på vilket sätt jag kan göra
    Kan du göra ett tidsschema så vi lätt kan följa i vilken ordning saker och ting har skett.

Ex

1 2017-01-01 föräldrarna delar på sig.
    2 2017-02-13  Möte med BVC
    3 2018-03-4   Möte Med xxx och yyy

Är väldigt svårt att få koll på läget annars. Det är många har som jobbar på socialen och andra som är väldigt duktiga som säkert kan hjälpa dig men då behöver de all fakta.
Svar på tråden LVU