Anonym (q) skrev 2018-07-18 13:17:31 följande:
Anonym (En stolt förälder som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-18 12:53:03 följande:
Som jag skriver på annan plats har jag valt att inte ha ett genusperspektiv, jag har därför använt mig av benämningen förälder och gör så fortsättningsvis.
Det hade inträffat ett antal "olyckshändelser" när den andra föräldern haft omsorgsansvaret och till slut blev det lite för mycket och då rådfrågade jag BVC sköterskan och därefter blev det en orosanmälan via henne och detta fick tillsammans med agerandet från den andra föräldern socialtjänsten att fatta beslut om att det skulle ske en vistelsen på utredningshem.
Jag vet inte riktigt om jag hänger med på ordningen av händelserna nu. I det andra (av de citerade) inlägget så låter det som att olyckshändelserna var det som gjorde att den andra föräldern hamnade på utredningshem, men i det första inlägget låter det som att olyckshändelserna skedde på utredningshemmet. I vilken ordning skedde allt?
Oavsett vilket så låter det ju galet att du inte får träffa din dotter om det var den andra föräldern som var närvarande när alla olyckshändelserna skedde och det inte ens finns någon misstanke om att du skulle ha gjort din dotter något illa. Men jag förstår bara inte händelseförloppet.
Eller menar du att dottern och den andra föräldern är på utredningshemmet nu och att det är därför du inte får träffa dottern? Jag tänkte först att du menade att det har fattats ett beslut att den andra föräldern ska ha ensam vårdnad i framtiden, men du kanske menade att det är under utredningen som dottern har fråntagits tryggheten hon har hos dig?
Först var det händelser i hemmet och detta gjorde att det blev vistelse på utredningshem och på utredningshemmet sker nya olyckshändelser och då gjorde jag en orosanmälan om detta och det gjorde att jag som visselblåsare inte får träffa min dotter utan umgängesstöd och att den andra föräldern belönades med LVU i hemmet
tiden på utredningshemmet tog slut och det fortsatte som LVU i hemmet hos den förälder som skadat min dotter