Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

LVU

Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-20 21:25:28 följande:
    Jag ska höra med min advokat att det är ok och inte ställer till något i och med att vi är mitt uppe i en process.
    Du får göra vad du vill med dokument som involverar dig men inte det som gäller andra personer
  • Anonym (anonym)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-22 15:32:53 följande:
    När det gäller att förstärka respektive förstöra anknytning så är det en viktig fråga och det står utan allt tvivel att när det gäller små barn (0-3 år) så är det extra viktigt för barnet att man bibehåller relationen med anknytningspersonerna.

I mitt fall så pratar vi om snart ett halv år i ett barns liv på ett och ett år och sex månader, detta är en alldeles för lång tid.

Du får gärna utveckla vad du bygger din ståndpunkt på "Barn tar ingen skada av att inte träffa dina släktingar på några månader."
    Barnet är ju hos en av de primära anknytningspersonerna den andre föräldern. 
    Ett barn på 1,5 år har inget minne av släktingar det träffade senast för 6 månader sedan.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-22 20:12:20 följande:
    Det är precis det som jag vill framhävda med mitt inlägg, nämligen vikten av att barnet behåller den viktiga anknytningen som de haft under hela sin uppväxt.

Vikten av detta har till och med varit uppe i Sveriges Riksdag

Det är direkt skadligt för barnet att hållas ifrån sina anknytningspersoner
    Barnet är ju med en av sina primära anknytningspersoner sin förälder. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-22 20:57:44 följande:
    Barnet har undantagits från övrig anknytningsperson det är det som jag tar upp
    Du säger ju dessutom att LVU är enligt både paragraf 2 och 3, hur kan barns eget beteende gälla ett spädbarn
  • Anonym (anonym)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-24 08:27:14 följande:
    Jag och min dotter har alltid haft en bra och trygg anknytning så det du försöker påstå stämmer inte för fem öre.

Jag tycker att du som soc sekr kan visa i stället var det står att det uppvisade beteendet från socialtjänsten har grund i lagar och konventioner och inte bara soc flum. Jag kan låta hård men jag har ännu inte lyckats få någon Socionom att styrka sina påståenden i annat än ett eget tyckande.
    Säger utredningen att ni haft en bra och bra anknytning så är det märkligt att det är umgänge med umgängesstöd
  • Anonym (anonym)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-24 09:11:23 följande:
    Håller med helt och hållet, tyvärr så räcker det inte med det då en socionom har en annan agenda.

Faktaresistens verkar vara ett naturligt tillstånd, åtminstone för den Socialsekreterare jag måste hantera.
    Fast du har ju själv skrivit att det varit en oförutsägbar vardag och det är inte något som ger trygg och bra anknytning. Står det klart och tydligt att det finns en trygg och bra anknytning så skulle ni ha väldigt mycket och tätt umgänge eftersom barnet är så litet och inte har tidsbegrepp och att anknytningspersonen kommer  tillbaka vid nästa umgänge
  • Anonym (anonym)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-24 10:27:32 följande:
    Jag har sagt att det påstås att det skulle vara en oförutsägbar vardag men det har inte förtydligats.

Som jag skrivit tidigare detta är en konstruktion av Socialsekreteraren för att åstadkomma enskild vårdnad i praktiken för den förälder (som tidigare skadat barnet) då det med stor sannolikhet inte skulle gå att få igenom det vid en vårdnadstvist i Tingsrätten.

Det handlar om ett tyckande inte fakta
    Det går inte att påstå något som oförutsägbar vardag i rätten och få en dom utifrån detta påstående om det inte finns visat vad den oförutsägbara vardagen består av, för hur skulle era ombud kunna överklaga om det inte finns beskrivningar på vad som utgör oförutsägbarheten 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-24 13:09:49 följande:
    Som 80-90% i fallen gick även denna gång Förvaltningsdomstolen på Socialtjänstens fabricerade verklighetsbeskrivning, där journalanteckningarna går 180 grader emot det av socialtjänsten beställda materialet.

Ärendet är överklagat då det varit baserat på i stort på icke sanna uppgifter, vilket kommer att föras bevis på i den kommande rättsprövningen.

Ni som inte har varit utsatta för denna totala faktaresistens och alla konstiga lögner har säkerligen svårt att tro att det kan ske i Sverige 2018. Utan tror säkert att det är så att TS hittar på, men Ni som själva har upplevt hur Socialtjänsten kan misshandla människor förstår säkert precis det som jag skriver.

Innan februari 2018 hade jag ingen som helst vetskap om hur vansinnigt det är ställt med Socialtjänsten i Sverige och skulle säkerligen haft svårt att själv förstå en historia som den som jag berättat.
    Fast domstolar har ju tillgång till alla journalanteckningar och ser ju om Socialtjänsten inte uppger vad som finns i journaler
  • Anonym (anonym)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-24 13:48:16 följande:
    Det fungerar inte så i Svenska domstolar, 

Läs på 
    Jo det fungerar precis så, ombud för föräldrar, ombud för barn samt rätten har tillgång till alla utredningar och journalanteckningar, socialtjänstens yrkande samt ombudens yrkande. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-24 14:33:02 följande:
    Journalerna från utredningshemmet är på många hundra sidor och var inget som skickades in till domstolen.
    Jo allt sådant skickas till domstolen, det är ombudens uppgift att plocka ut delar som gynnar klienten och ge förklaringar till de bitar som i utredning varit negativa.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-24 17:40:42 följande:
    Så var det, advokaten kunde inte tänka att någon förälder skulle kunna önska LVU men så var det i detta fall.

Genom att man bifaller LVU säger man per automatik att man inte är en fullvärdig förälder (genom att man medger att man inte klara föräldraskapet själv utan samhällsvård)
    Det där är inte korrekt eftersom ditt ombud får veta vilket yrkande motparten har och vilka yrkanden socialtjänsten har 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) skrev 2018-07-24 22:03:07 följande:
    Jag motsatte mig LVU, 

Som i 80-90% av fallen i förvaltningsrätten gick rätten på Socialtjänstens linje 

Du menar att ditt ombud inte tog upp allt som du skrivit i trådstarten att du varit den som skött barnet som om du vore ensamstående och att barnets ombud ansåg att den andre föräldern var mest lämpad trots att detta inte alls varit fallet under tiden som varit.
Svar på tråden LVU