Inlägg från: Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En stolt föräld­er som kämpar för sin dotter)

LVU

Anonym (anonym) skrev 2018-07-22 20:40:37 följande:
    Barnet är ju med en av sina primära anknytningspersoner sin förälder. 
    Barnet har undantagits från övrig anknytningsperson det är det som jag tar upp
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-22 21:25:30 följande:
    Du säger ju dessutom att LVU är enligt både paragraf 2 och 3, hur kan barns eget beteende gälla ett spädbarn
    Det är ytterligare ett bevis på hur absurt detta är, som jag skrivit tidigare jag tror inte det finns någon 1 åring som missbrukat eller gått med i något motorcykelgäng.

Socialtjänsten har ingen rim och reson utan ljuger hej vilt.
    Snöigahästar skrev 2018-07-23 22:26:41 följande:

Vad säger ditt juridiska ombud/företrädare? Du har rätt till en sådan i en lvu process

Att det tyvärr inte är allt för ovanligt att Socialtjänsten / Socialsekreterare förvanskar sanningen för att få igenom det som de bestämt sig för.

Socialtjänsten har även försvårat för ombudet när det gäller att få juridiska dokument etc.

Socialsekreterarens gör det svårare och otroligt mycket mer irriterande då denne försöker sätta lagen ur spel genom sitt agerande.

Som systemet ser ut i idag i Sverige så även om det är fel kan en Socialsekreterare ljuga utan att det blir så stora påföljder för den samma, förvisso så går det att anmäla till ex. JO men det hjälper inte så mycket för stund utan blir i så fall mer för framtida hantering. Redan på Olof Palmes tid tog Riksdagen bort tjänstemannaansvaret även om det nu på senare tid motionerats från olika håll om att återinföra detta.

Socialsekreteraren sätter nu in alla resurser för att stärka anknytningen mellan min dotter och den förälder som vid så många tillfällen skadat henne genom "olyckshändelser" och på samma gång minska min dotters tidigare starka anknytning till mig.

Detta agerande har inget stöd i vare sig FN Barnkonvention, Socialstyrelsens BBIC eller den av regeringen tillsatta vårdnadsutredning SOU 2017:6.

Jag har återigen begärt att få information i från Socialtjänsten, information som jag som vårdnadshavare har laglig rätt till men som tidigare möts jag av tystnad.

Hur kan detta få ske i  Sverige 2018 är för mig en gåta. 

Anonym (Soc sekr) skrev 2018-07-24 08:00:36 följande:
    Jo det kan det beroende på hur er konflikt påverkar barnet. Men du verkar inte ha förmåga att reflektera kring det så det är nog ingen poäng att diskutera.

Står det i FN:s barnkonvention att en otrygg/desorienterad anknytning är bättre än att separeras från föräldern och knyta an till en ny person? Det får du nog hänvisa till om jag ska tro på det.
    Jag och min dotter har alltid haft en bra och trygg anknytning så det du försöker påstå stämmer inte för fem öre.

Jag tycker att du som soc sekr kan visa i stället var det står att det uppvisade beteendet från socialtjänsten har grund i lagar och konventioner och inte bara soc flum. Jag kan låta hård men jag har ännu inte lyckats få någon Socionom att styrka sina påståenden i annat än ett eget tyckande.
    Anonym (Soc sekr) skrev 2018-07-24 08:01:39 följande:
    Har TS skrivit att barnet blivit omhändertaget på trean? Det är fullständigt omöjligt. Finns INGEN förvaltningsrätt som skulle släppa igenom det.
    Helt absurt så gjordes ansökan på 2§ och 3§
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-24 08:33:19 följande:
    Säger utredningen att ni haft en bra och bra anknytning så är det märkligt att det är umgänge med umgängesstöd
    Håller med helt och hållet, tyvärr så räcker det inte med det då en socionom har en annan agenda.

Faktaresistens verkar vara ett naturligt tillstånd, åtminstone för den Socialsekreterare jag måste hantera.
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-24 09:21:28 följande:
    Fast du har ju själv skrivit att det varit en oförutsägbar vardag och det är inte något som ger trygg och bra anknytning. Står det klart och tydligt att det finns en trygg och bra anknytning så skulle ni ha väldigt mycket och tätt umgänge eftersom barnet är så litet och inte har tidsbegrepp och att anknytningspersonen kommer  tillbaka vid nästa umgänge
    Jag har sagt att det påstås att det skulle vara en oförutsägbar vardag men det har inte förtydligats.

Som jag skrivit tidigare detta är en konstruktion av Socialsekreteraren för att åstadkomma enskild vårdnad i praktiken för den förälder (som tidigare skadat barnet) då det med stor sannolikhet inte skulle gå att få igenom det vid en vårdnadstvist i Tingsrätten.

Det handlar om ett tyckande inte fakta
    Kjell2 skrev 2018-07-24 11:10:55 följande:
    Vad tyckte förvaltningsrätten?

Vad tyckte barnets ställföreträdande?
    Som 80-90% i fallen gick även denna gång Förvaltningsdomstolen på Socialtjänstens fabricerade verklighetsbeskrivning, där journalanteckningarna går 180 grader emot det av socialtjänsten beställda materialet.

Ärendet är överklagat då det varit baserat på i stort på icke sanna uppgifter, vilket kommer att föras bevis på i den kommande rättsprövningen.

Ni som inte har varit utsatta för denna totala faktaresistens och alla konstiga lögner har säkerligen svårt att tro att det kan ske i Sverige 2018. Utan tror säkert att det är så att TS hittar på, men Ni som själva har upplevt hur Socialtjänsten kan misshandla människor förstår säkert precis det som jag skriver.

Innan februari 2018 hade jag ingen som helst vetskap om hur vansinnigt det är ställt med Socialtjänsten i Sverige och skulle säkerligen haft svårt att själv förstå en historia som den som jag berättat.
    Kjell2 skrev 2018-07-24 11:12:44 följande:

Vad sa din advokat om att ge andra tillgång till yttranden, bilagor och dom?

Väntar på besked i frågan
Svar på tråden LVU