• RosaGlitter

Missfall eller inte

Jag är eller förmodligen var gravid i ca v 10, lite oklart.

I förmiddags fick jag ont i magen o så kom en blödning med en större klump. Det blödde lite efteråt men avtog sen. Jag har fortfarande väldigt ont i magen men inget mer blod.

Omkring denna period nr jag var gravid med dottern hände samma sak och jag trodde det var mf i flera veckor tills jag gick på en kontroll o då fick se ett tickande hjärta till trots.

Jag är så ambivalent i mina känslor här. Fick jag mf eller inte liksom..

• Svar på tråden Missfall eller inte
  • Anonym (123)

Du kan åka in och kräva ett ultraljud om du känner dig osäker.men hände samma sak med dottern så kanske det inte är nått..vet när jag fått missfall så har jag blödit jätte mycket i flera dagar så det låter ju inte som ett missfall heller . Hoppas allt går bra för dig

• Anonym (Nej)
    Anonym (123) skrev 2018-07-17 20:28:13 följande:

Du kan åka in och kräva ett ultraljud om du känner dig osäker.men hände samma sak med dottern så kanske det inte är nått..vet när jag fått missfall så har jag blödit jätte mycket i flera dagar så det låter ju inte som ett missfall heller . Hoppas allt går bra för dig

Kräva? Du kan inte kräva något. Man kan söka för det men detta är INTE patienten som avgör vilken undersökning som behövs.
  • Anonym (Erika)

[quote=78889764][quote-nick]RosaGlitter skrev 2018-07-17 19:54:05 följande:[/quote-nick]Jag är eller förmodligen var gravid i ca v 10, lite oklart.

I förmiddags fick jag ont i magen o så kom en blödning med en större klump. Det blödde lite efteråt men avtog sen. Jag har fortfarande väldigt ont i magen men inget mer blod.

Omkring denna period nr jag var gravid med dottern hände samma sak och jag trodde det var mf i flera veckor tills jag gick på en kontroll o då fick se ett tickande hjärta till trots.

Jag är så ambivalent i mina känslor här. Fick jag mf eller inte liksom..[/Smärta och blödning borde ge dig ett vul hos gynekolog/kvinnoklinik/gynakut.

• Anonym (123)
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-17 21:38:07 följande:

Kräva? Du kan inte kräva något. Man kan söka för det men detta är INTE patienten som avgör vilken undersökning som behövs.

Man kan visst kräva ett vaginalt ultraljud det gjorde jag och fick ett vet fler som har gjort beror väll lite på hur man är som person är man driven och vet vad man vill så brukar det gå vägen
  • LittleSunshine84

TS! Ta ett gravtest! Vad visar det?

Jag fick negativt test så fort jag började blöda.

Har du kub inbokat?

• Anonym (Nej)
    Anonym (123) skrev 2018-07-24 16:47:12 följande:

Man kan visst kräva ett vaginalt ultraljud det gjorde jag och fick ett vet fler som har gjort beror väll lite på hur man är som person är man driven och vet vad man vill så brukar det gå vägen

Man kan fortfarande inte kräva. Man kan vara påstridig oxh dryg och inte ge sig trots att den utbildade personalen bedömer att man inte behöver det, men man kan inte kräva. Beslutet är inte patientens.
  • Anonym (123)
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-24 18:59:57 följande:

Man kan fortfarande inte kräva. Man kan vara påstridig oxh dryg och inte ge sig trots att den utbildade personalen bedömer att man inte behöver det, men man kan inte kräva. Beslutet är inte patientens.

Är själv utbildad och jobbar inom vården så jo man kan kräva lägg ner tugget nu prata inte om saker som du inte har någon som helst erfarenhet utav
  • Anonym (Nej)
    Anonym (123) skrev 2018-07-26 11:25:33 följande:

Är själv utbildad och jobbar inom vården så jo man kan kräva lägg ner tugget nu prata inte om saker som du inte har någon som helst erfarenhet utav

Du jobbar uppenbarligen inte på gyn i alla fall ;) nej, man kan inte kräva en specifik undersökning eller behandling.

Vad vet du vad jag har för erfarenhet förresten?
  • Anonym (Inte)
    Anonym (123) skrev 2018-07-26 11:25:33 följande:

Det är du som inte vet vad du pratar om!

Patienten kan inte tvinga sjukvårdspersonal att utföra ett ultraljud. Patienten kan tjata och vara påstridig, men det är fortfarande vårdgivaren som beslutar om ultraljud.
Svar på tråden Missfall eller inte