Inlägg från: Anonym (X smoker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X smoker)

Är det värt att polisanmäla haschrökande grannar?

Anonym (URK) skrev 2018-07-19 14:52:34 följande:

Kan inte svara för TS... Men för mig så stör det så pass mycket ja. Hela min lägenhet luktar av skiten när grannen sätter igång. Jag får huvudvärk och blir illamående... 

Jag blir förbannad på att man visar så lite respekt för sin omvärld. Sitt du och rök under en stubbe i skogen om du vill. Men känner jag av lukten i min lägenhet blir jag förbannad. 

Stör mig även på de som röker vanliga cigg men det ger mig i alla fall inte huvudvärk och illamående... 

Om det var lagligt hade man gärna gått ut. Men som det är nu så är risken stor att bli tagen. Man får inte gå ut o sitta på en stubbe ens!

Man gör det där risken är mindre att bli tagen för något så banalt!

Du kan alltid prova och be grannen sluta, iallafall låta den få veta om att du upplever det som du gör innan du ringer snuten. Kanske hen kan hitta en bättre plats då. Antagligen kommer den att vilja göra det då den inte vill riskera att snuten kommer hem till en.
  • Anonym (X smoker)
    fornminne skrev 2018-07-19 21:46:00 följande:

Jag vill inte sätta dit folk bara för att de röker gräs, men jag hade aldrig accepterat att det sipprade in i min lägenhet. Och man kan visst röka ute om msn sköter det diskret. Att sitta inne och bolma är inte ok om grannarna far illa av det.

Jag kan säga att där jag bor, finns det verkligen inga bra platser överhuvudtaget.
    Jag var ute och försökte finna många gånger men det var mer oro och förstörde hela avslappnings effekten med att röka.
    Som vit svensk kan man gå i princip mitt genom staden med en tänd joint, men har man det minsta lilla tendens till mörkt hår och kanske hud så är det kört.
    T om i skogarna som ligger 1-3 kilometer bort är det fullt av poliser och militärer som är ute och tränar. Räcker att "fel" joggare ser dig alltså. Och sitter du och trycker i mörkret i staden så är risken större att någon ringer än att sina kära grannar gör det. 

Jag t ex hade ont i huvudet och gick en promenad i mjukiskläderna i slutet av sommaren. Hade inte druckit eller ens rökt den dagen. Ändå tvingade dom mig till prov. Samtidigt som vi stod och diskuterade så gick en helt jättefull kille in i polisbilen och tryckte till backspegeln. Men dom brydde sig inte om honom. Fast den ena polisen höll med om att dom borde ha tagit han istället för mig.

Frågade även om det berodde på min klädsel i samband med min hårfärg och får till svar; Ja, klart !

Antar att det ser bättre ut i statistiken att sparka på dom som redan ligger ner.
    Utsatt som liten och ensam som vuxen.
    Ja, jag har fast anställning och sköter mitt jobb. Men går med djupa självmordstankar dagligen. Psyk har inte hjälpt ett skit. Snarare mår jag sämre på deras tabletter, tro mig jag har försökt. Men för lite grönt / brunt riskerar man alltså förlora körkort och jobb, men va så full att man går in i polisbilen, det går bra? Sjukt !

Vakna Sverige! Inse att politiken kring röka inte är bra !!!
  • Anonym (X smoker)
    fornminne skrev 2018-07-19 21:46:00 följande:

Jag vill inte sätta dit folk bara för att de röker gräs, men jag hade aldrig accepterat att det sipprade in i min lägenhet. Och man kan visst röka ute om msn sköter det diskret. Att sitta inne och bolma är inte ok om grannarna far illa av det.

Menade att citera ErikaABC och inte dig.
  • Anonym (X smoker)
    Anonym (solros) skrev 2018-07-19 22:40:05 följande:
    Jag hade blivit sur och ringt P och frågat vad man ska göra när grannens haschrök kommer in till mig för de röker på sin balkong brevid mig och röken förgiftar mig. Prata gärna ute på balkongen när de sitter där och röker. det skulle jag gjort. När det hänt mig har jag bara sagt - rök inte så att jag känner röken för jag blir förgiftad och tål det inte. Har inte varit några problem då. Säg ifrån!

Du kan inte bli förgiftad utav cannabis. Däremot utav tobaken. Be dom sluta röka med tobak så är det ju lugnt.

Du kan heller inte må illa av att de blåser in via balkongen. Du måste för att må illa få i dig det genom att du själv tar bloss och då kan du även få ont i huvudet, men det för att du är allergisk i värsta fall. Återigen, för att må illa och få ont i huvudet så måste du alltså andas in mer än bara röken på meters avstånd. du måste alltså få i dig pollen via fysisk kontakt vid munbloss.

Möjligtvis kan dina tankar bli förgiftade p ga rädslan för cannabis.
    Må illa via balkong gör man nog antagligen p ga man tänker för mycket på det och stör sig så mycket att man mår illa a sina egna tankar
    Just saying!

• Anonym (X smoker)
    Anonym (chefen) skrev 2018-07-20 00:09:09 följande:

Nu vet jag inte vad du har för arbete och hur era policys ser ut.
    Men om du har en arbetsgivare som genomför drogtester skadar det inte att ha papper på detta om du skulle uppvisa spårvärden i en test.

Så se till och anmäl, se även till att ha kopia på anmälan.För det skadar inte.

Plus att i bästa fall kollar polis upp din pundargranne.

När jag lämnade prover så hade min fd kompis suttit och blåst mig i ansiktet när jag låg och sov natten till att jag skulle lämna prov. (Idiotkompis) Men det visade ingenting. Har väldigt svårt att tro att det skulle lämna spårvärden för att man får i sig via att det blåser in ifrån balkongen.

Snacka om att vilja skapa hysteri.
    Absolut kan det ge spårvärden, men då sitter dom oftast i samma rum och bolmar hela dagarna. Men inte för att det blåser in lite lukt via fönstret.
    Herregud!
  • Anonym (X smoker)
    Anonym (Madde) skrev 2018-07-20 00:25:40 följande:
    Fast spelar det roll om hon mår illa av tobaksröken eller haschröken eller kombinationen? Och det är ju inte så att de skulle sluta rulla med tobak även om ts bad om det.. kan ju inte rulla en haschjoint utan tobak.. Jag uppskattar cannabis själv, men man måste respektera TS att hon inte uppskattar rök i sin lägenhet, oavsett vilken sorts rök.
    Läs mitt inlägg igen miss besserwisser.
    Och man behöver inte rulla har jag läst.
    Du berättar att du uppskattar cannabis, alltså i nutid. Det är ett lagbrott och denna sida är du inte anonym på, men det vet du säkert om, eller hur? Bara så du vet miss besserwisser. Mig får dom gärna komma till då jag är en X smoker. 
    Lycka till ! 
  • Anonym (X smoker)
    Anonym (URK) skrev 2018-07-20 09:35:10 följande:

Nej det är inte sant.... Suck.... jag har själv rökt som ung och dum tonåring. Och röken påverkar. Jag reagerar inte överhuvudtaget på cigg rök förutom att det luktar illa. Men röks det annat så känns det 9 gånger av 10 i mitt huvud och jag mår illa. 

Jag är inte ett spår rädd för cannabis. Och det är inte pollen man röker... Pollen sitter i blommorna och maja är bladen och hasch är kådan så kom igen en annan gång. Det är dessutom välkänt att du kan bli påverkad av röken. 

Jag råkade ut för det första gången som 11 åring på en konsert på Vattenfestivalen. Var med min pappa och min lillebror, jag blev så påverkad att pappa fick leda mig bort, stod och spydde i en halvtimme och fick ligga i pappas knä resten av kvällen för jag blev så påverkad av röken från andras jointar.

Här har du lite artiklar som tar upp att passivrökning kan ge utslag på drogtester. Detta kan vara ett stort problem för personer som har säkerhetstjänst men lagstadgade drogtest och har en granne som envisas med att röka.
    www.nyteknik.se/ingenjorskarriar/passiv-rokning-kan-ge-utslag-i-cannabistester-6888300

Här har du att passiv rökning av maja är farligare än tobaksrök: www.accentmagasin.se/forskning/passiv-rok-av-marijuana-farligare-av-tobak/

Så ja röker någon kring mig kan det påverka mig och vill det sig riktigt illa kan jag förlora mitt jobb om jag måste klara drogtest. 

Asså att du länkar till en svensk sida.. Asg* :'D

Läs detta istället och gör eran egna bedömning ifrån någon som tar det mer seriöst. Staten sviker er så är det bara.
    Sen självklart finns det för och nackdelar med cannabis men inte så som sverige vill få det att framstå.
    Bara för att förtydliga; Finns inte ett enda registrerat dödsfall p ga cannabis. Sen jämnför det mot hur många som dör a cigg.

herb.co/marijuana/news/weed-smoke-vs-cigarette-smoke/

Jag promotar inte för cannabis eller rökande alls, men måste ju få ge ett svar tillbaka :) 
  • Anonym (X smoker)
    Anonym (URK) skrev 2018-07-20 12:01:45 följande:

Vet inte vart du fick att jag skulle tro att det skulle kunna länkas till dödsfall osv. 

Jag påpekar bara att passiv ökning när det kommer till cannabis visst existerar något som du inte verkar fatta eller tro då du tror på att det är pollen och inte de andra delarna av växten man röker och att det är just pollens fysiska närvaro i din kropp som gör dig hög och inte de oljor och liknande i växten som det ju faktiskt är så innehåller ämnena som gör dig hög, och dessa ämnen sprids med röken. 

Väldigt enkelt regel, kan du känna lukten har du fått i dig skiten. I små doser och troligen inget som skulle ge utslag. Men det beror på hur mycket, hur ofta, hur nära, hur vinden ligger på mm... 

Detta kunde de länkarna jag gav dig förklara på ett enkelt sätt eftersom du nu trodde något helt annat. 

Som sagt, det är väl bevisat att röken och ångorna från cannabis räcker för att påverka (så en vape är inte lösningen som någon föreslog här ovanför... det är snällare ur ett cancer perspektiv men inte när det kommer passivt intag av cannabisångor...) så att sitta och röka på balkongen så det drar rakt in till grannen är egoistiskt och fel. Vill man röka så helt ok för mig, men gör det inte där det stör mig för jag vill inte bli påverkad och jag reagerar kraftigt på skiten och får sprängande huvudvärk samt blir hysteriskt illamående. Det är vidrigt och händer ofta att jag vaknar på natten av huvudvärk och att hela mitt rum då stinker som en coffeshop i Amsterdam för att min granne stått under mitt sovrumsfönster eller ventil (räcker inte ens att stänga fönstret dessvärre...). 

Jag har tex sagt till min granne flera gånger nu, senaste gången sa jag klart och tydligt att nästa gång ringer jag polisen. Jag har säkerhetstjänst och får drogtester ibland och jag vill INTE riskera att det kommer en dag när jag sovit marinerad i cannabis ångorna från min granne så nästa gång tänker jag ringa polisen så enkelt är det! Käka brownies istället... eller dra ut i skogen där ingen jävel blir störd av rökandet! 

Angående pollen. Vi brukade säga pollen fast det inte är just pollen. Som "slang" du vet. Vet inte hur seriöst man ska ta dig när du refererar till en sida som står för ett land som aktivt byggt upp missvisande information de sista 30-40 åren.
Svar på tråden Är det värt att polisanmäla haschrökande grannar?