fornminne skrev 2018-07-19 21:46:00 följande:
Jag vill inte sätta dit folk bara för att de röker gräs, men jag hade aldrig accepterat att det sipprade in i min lägenhet. Och man kan visst röka ute om msn sköter det diskret. Att sitta inne och bolma är inte ok om grannarna far illa av det.
Jag kan säga att där jag bor, finns det verkligen inga bra platser överhuvudtaget.
Jag var ute och försökte finna många gånger men det var mer oro och förstörde hela avslappnings effekten med att röka.
Som vit svensk kan man gå i princip mitt genom staden med en tänd joint, men har man det minsta lilla tendens till mörkt hår och kanske hud så är det kört.
T om i skogarna som ligger 1-3 kilometer bort är det fullt av poliser och militärer som är ute och tränar. Räcker att "fel" joggare ser dig alltså. Och sitter du och trycker i mörkret i staden så är risken större att någon ringer än att sina kära grannar gör det.
Jag t ex hade ont i huvudet och gick en promenad i mjukiskläderna i slutet av sommaren. Hade inte druckit eller ens rökt den dagen. Ändå tvingade dom mig till prov. Samtidigt som vi stod och diskuterade så gick en helt jättefull kille in i polisbilen och tryckte till backspegeln. Men dom brydde sig inte om honom. Fast den ena polisen höll med om att dom borde ha tagit han istället för mig.
Frågade även om det berodde på min klädsel i samband med min hårfärg och får till svar; Ja, klart !
Antar att det ser bättre ut i statistiken att sparka på dom som redan ligger ner.
Utsatt som liten och ensam som vuxen.
Ja, jag har fast anställning och sköter mitt jobb. Men går med djupa självmordstankar dagligen. Psyk har inte hjälpt ett skit. Snarare mår jag sämre på deras tabletter, tro mig jag har försökt. Men för lite grönt / brunt riskerar man alltså förlora körkort och jobb, men va så full att man går in i polisbilen, det går bra? Sjukt !
Vakna Sverige! Inse att politiken kring röka inte är bra !!!