• Anonym (Elina)

Stödtråd vid separation eller skilsmässa

Hej.

Jag är också i er situation. Min kille har gjort slut efter 12 år. Jag bor ff kvar i lägenheten men har min stuga på sommaren. Först när han gjorde slut ( förra sommaren) så fick jag panik och visste inte vad jag skulle ta mig till men nu har jag en plan :)

• Anonym (Elina)
    Anonym (Malin) skrev 2018-07-20 15:12:17 följande:

Vad har du för plan?

När jag hade lugnat ner mig så började jag att tänka. Hmm, 52 år.. vad ska jag göra med mitt liv, tänkte jag.

Så jag bestämde mig för att jag och min hund ska flytta till en annan stad, börja om ett helt nytt liv, börja träna med hunden, utforska staden och leta smultronställen med min hund. Jag har all tid i världen när jag inte behöver tänka på nån annan än mig själv. Och hunden förstås. Ett helt nytt liv:) Det är inte helt ospännande skulle Kaj Pollak ha sagt :)) jag letar lägenhet för fullt men det är inte helt lätt. Men jag ger inte upp:) inte i första taget:)))
  • Anonym (Elina)
    Anonym (Malin) skrev 2018-07-20 19:48:26 följande:

Det kan ju bli helt fantastiskt! En hund är ju ingången roll social samvaro också, inte sant? Är ej hundägare, men uppfattar en sån sammanhållning mellan er!

Ja vi är jättetajta, vi skulle nog inte klara oss utan varann, någon av oss. Hon är mitt stora stöd i allt det här. Hon bor hos mig i stugan nu. Vi har precis varit vid havet och simmat tillsammans. Jättekul.
  • Anonym (Elina)
    ILM skrev 2018-07-21 01:34:11 följande:

Nu är jag kille. Men jag kanske också kan få vara med?

Det tror jag säkert :) är du me i samma sits?
Svar på tråden Stödtråd vid separation eller skilsmässa