Anonym (En till) skrev 2018-08-02 03:55:43 följande:
Det blir bättre! Även om det inte känns så nu. Försöker själv tänka så men det är inte lätt :( Igår orkade jag mig inte upp ur sängen. Åt ett bett på en hamburgare och drack tre klunkar läsk. Jag pratar gärna om du vill.
Hur länge sedan var det ni separerade?
Anonym (Tufft.) skrev 2018-08-02 11:28:44 följande:
Jag förstår dig. Du verkar klok och inser själv allt. (Det är en bra början).
Du behöver dock resa dig. Sätta långsiktiga mål och bygga självförtroende. Kanske till och med blir lättare i höst när en vardag kommer. Har du jobb? I så fall är en början att fokusera på det.
Många av dina känslor rör ju hennes eventuella sexliv vilket är vanligt. Det har inget med dina känslor att göra utan bara din stolthet. Det du kan trösta dig med är att hennes ?nyförälskelse? kommer dö ut och hon kommer hamna i en vardag också. Det spelar liksom ingen roll vem du är nu eller hur du ser ut, du kan aldrig överträffa en nyförälskelse.
Gå ut ur huset, skaffa vänner (du kan faktiskt ha gemensamma vänner med henne då länge du inte sårat henne i relationen (otrohet etc). Försök att börja dejta, träna osv. Bryt den negativa spiralen. Det går fortare än vad man tror. Stalka henne aldrig (Facebook insta ). Fokusera bara på dig själv.
Ja, jag har ett jobb som jag vanligtvis tycker om med bra kollegor men jag ska vara föräldraledig ett tag till.
Jag ligger och plågar mig själv med tankar på hur hon har det så bra med den nya och hur nöjd hon är över att vi faktiskt gått isär. Jag mår så dåligt över att inte bli prioriterad och älskad av henne längre. Jag vill så gärna kunna vara som henne och vara vänner osv. men det får i så fall växa fram. Samtidigt är jag så korkad för jag vet att jag innerst inne tror att det fortfarande kan lösa sig, det kan det inte.
Min självkänsla är i botten så jag klarar nog inte av att fixa en date. Jag tänker ständigt på hur oduglig jag är som partner, trots att jag egentligen ser ganska bra ut och har bra kvaliteter. Det känns bara som att mina tillkortakommanden överskuggar allt som är bra. Det känns som att det bara fanns en för mig.
Tidigare idag så hade jag lite planer men så gjorde jag misstaget att kolla sociala medier och trycktes ner i mitt svarta hål igen. Jag vet inte om det är värst att kolla eller att ligga och fantisera om vad som händer.
Jag är rädd för att känns så här till hösten också och att jag då inte klarar mer. Att jag bara ger upp. Ibland tänker jag hur det skulle vara om man inte längre fanns och då försvinner den värsta ångesten för en stund.
Jag har blivit så fruktansvärt nostalgisk också. Det är väldigt olikt mig då jag av omgivningen uppfattas som ganska pragmatisk.
Anonym (Anders) skrev 2018-08-02 11:43:11 följande:
Du behöver inte fixa allt på en gång! Träffa någon ny kan du göra senare. Viktigt och nyttigt att vara själv ett tag efter skilsmässa. Vänner skaffar man genom att skaffa egna intressen. Går en kurs, res på en gruppresa, testa en ny träningsform i grupp. Men allt behöver som sagt inte fixas på en gång. Din första prio tycker jag bör vara att lära dig att vara trygg och bekväm i ditt eget sällskap.
Jag har ju några vänner kvar men de är oturligt nog ute och reser på olika håll eller jobbar på annan ort.
Jag skulle vilja träffa folk under mer avslappnade former. Alla jag pratar med nämner ungefär samma saker som du men det känns så omständigt men samtidigt har jag inga egna idéer om hur jag ska gå tillväga.
Jag hade nog mått bra av att få bekräftelse genom att flörta lite men självkänslan har som sagt aldrig varit lägre. Jag försöker tänka tillbaka på hur jag gjorde förr men ser det bara som att jag hade tur eller något i den stilen. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Det är en ond spiral som jag verkligen måste bryta.