Anonym (Totalt förstörd) skrev 2018-08-01 12:41:14 följande:
Vet inte alls vad som hänt med honom och dessutom bryr han sig inte alls om det kommande barnet nu utan jag får lösa alla praktiska problem själv. Han vägrar prata och flyr hela tiden, beter sig aggressivt och går på samtal via nån instans där de tydligen tycker att det är ok att strunta i mig och kommande bebis. Det enda jag fått ur honom är att han vill att vi ska flytta isär. Ingenting om oss eller framtid mm. Har så mycket frågor och funderingar men får inga svar
Här måste du vara bestämd, om han inte har för avsikt att ens ta hand om sitt barn på väg (o kanske inte de andra heller) är det HAN som ska flytta, det är den som har störst behov av boendet som har rätt att behålla det och bo kvar, och det är du och barnen. Han kan flytta till ngt mindre. Detta kan du få beslutat via familjerätten. Ring din kommun och be att få komma i kontakt med dem och prata, (tror den tjänsten är gratis), så att ni kan arrangera ett möte med dem. Se nu ingen rättegång framför dig som kommer ruinera dig, det är ett helt vanligt möte, som kam motverka ev framtida (dyra) tvister! Kommunen kan också erbjuda samarbetssamtal (tror jag det heter), om man har svårt att prata/samarbeta. Jätteviktigt för barnens skull. Så som han beter sig kan man bara inte göra. Låt det inte fortgå! Agera du också, för dig, barnen och dina rättigheter!