Inlägg från: felix le chat |Visa alla inlägg
  • felix le chat

Hur ska regeringsbildningen gå till?

FDFMGA skrev 2018-11-14 10:36:19 följande:
    Det skadar inte att man har jobbat inom industrin en tid, som svetsare elelr något liknande.

Själv jobbade jag som glödgare och svarvare - det är erfarenheter jag inte vill vara utan.

Jag tror att en del av den bortskämda gnälligheten man kan notera hos skrikhögern kan förklaras av att det har daltats för mycket med dem, att de aldrig behövt skita ner sig eller ta hänsyn till andra på jobbet.

Nåväl, nu är det blåbruna regeringsunderlaget nedröstat och sonderingarna kan gå vidare.

kanske det slutligen blir så att en före detta svetsare återigen får riksdagens förtroende - till glädje för många men samtidigt en fasa för arbetsskygga individer som använder namn på hederliga yrken i pejorativt syfte.Skrattande
    Om du hade fått 1:- kr för varje gång du skrivit skrikhögern på detta forum så hade du varit mångmiljardär. 
  • felix le chat
    FDFMGA skrev 2018-11-15 14:27:09 följande:
    Nja, matematik och högeraktivism tycks vara varandras motpoler.

Jag skulle tippa på att på sin höjd har skrivit det i ett inlägg av 20, förmodligen betydligt förre än så, alltså betydligt under tusenlappen skulle det bli.

Men tänk om det skulle avsättas en krona för varje gång en skrikhögeraktivist skrikit svetsarn om Löfven.

Det skulle räcka till ett flertal yrkesutbildningar samt personer som tog de här tutingarna i örat när de gjorde motstånd vid utsikten att behöva lära sig ett arbete där man måste jobba med kroppen

Generellt är det mycket roande att skrikhögern som ju är oerhört snar till nedsättande benämningar är så oerhört känslig för omdömen som träffar dem.Skrattande
    Det problemet du har är ju att du inte kan inse att tiderna förändrats.
    Vandra in i valfritt fikarum på en svensk industri och lyssna när svetsarns tidigare
    medlemar i IF Metall pratar.  Mer än varannan har lämnat S för SD.
    Lycka till med att ta dessa i örat. 
  • felix le chat
    K Kalle skrev 2019-01-11 11:35:05 följande:

Nu skrotas LSS tack vare M-KD-budgeten. Finns inte mycket kristendom i KD.

Om du menar kristendom a'la Limhamnskyrkan i Malmö så har du nog rätt.
Svar på tråden Hur ska regeringsbildningen gå till?