• Anonym (TSann­a)
    Äldre 20 Jul 13:21
    4879 visningar
    14 svar
    14
    4879

    Förälder som är otrogen, någon varit med om detta?

    Känner att jag behöver bolla detta med någon. Hur ska man göra när det är såhär? Jag är vuxen nu (23) men detta stör mig iallafall... Enda sedan jag var liten har detta följt mig, det första minnet jag har från mamma och denna man är när jag var 7 år, jag och mina syskon hade varit till ett badhus, vi kommer hem och springer in till mamma, vad möts vi av? Vi ser mamma sitta i soffan i vardagsrummet med en annan man, de sitter under samma filt. Jag kommer ihåg att jag måste ha funderat över det redan då för jag kommer ihåg ett svar som min mamma gav mig. *men om vi frös*... orsaken till att sitta under samma filt alltså.

    Även andra saker som att de ofta träffats när inte pappa varit med, eller så har de åkt någonstans tillsammans och smugit, tisslat och tasslat. Mamma har tom visat sina nyopererade bröst åt denna karl! (Inte plastikoperation bara för att klargöra). Jag och mina syskon befann oss nämligen i köket och hörde vad hon gjorde med honom i vardagsrummet... Vi hörde vad hon sa vilket indikerade på att hon hade dragit upp tröjan för att visa honom... Men plötsligt en dag så slutade dem att umgås, det höll upp säkert i flera år, men det slutade inte för gott. Han ringde ibland och senare såg man dom träffas åter igen, nu som då.

    Nu i vuxen ålder så ser man ju alla tecken att det måste ha varit otrohet mellan dem (de var båda gifta med en annan partner), även om vi aldrig fått svar, även om vi frågat kring detta för att alla vi syskon har faktiskt funderat över vad det är frågan om med mamma och denna man.

    En konstig grej är också att denna man har alltid kramat om mig och mina syskon när vi träffats, han har pussat på oss och berättat att han älskar oss och att vi skall veta det, typ. Saker som min pappa aldrig gjort, därför har vi syskon tänkt denna hemska tanke, tänk är han våran pappa? Eller tänk är han någon av mina syskons pappa?

    En gång när jag var ensam hemma på vår gård, då kom denna man och jag gissar att det var meningen att han skulle träffa min mamma. Hon var dock inte hemma men han kliver ur bilen och jag stod i garaget, jag står ganska trångt, mellan en vägg och en bil som står parkerad där. Han kommer fram till mig ändå och kramar om mig jätte hårt och jag kände bara att ifall någon ser detta nu så kan det inte se bra ut, jag kände mig mycket illa till mods, kände mig nästan lite våldtagen även om det bara var en stor kram, men situationen och att det var trångt samt att han var 35 år äldre än mig typ, så det gjorde det till en hemsk upplevelse.

    Jag valde att berätta denna upplevelse till mina föräldrar. Min pappa blev skit arg och sade flera gånger att *han (mannen) får börja köra om vårt hus igen!! Han behöver inte svänga in hit på våran gård någonsin igen!!* Mamma sa att hon säger det till honom... Någon dag senare ville mannen be om ursäkt och berättade (via min mamma) att han aldrig vill få mig att känna såsom jag gjorde...

    MEN i detta skede, då jag berättade, så sade mamma något i stil med att *han har gjort ungefär samma mot mig*. Vad skall det betyda liksom?? Att han tafsat på min mamma men att hon gillade det och fortsatte att träffa honom eller? Nej usch, jag förstod inte den meningen alls, och hon ville inte förklara mer än så. Vad tror ni att hon menade med det?

    Jag har säkert mer att komma med men detta var ganska mycket redan... Kan någon ge lite synpunkter? Visst är det mer än kompisrelation vi barn fått uppleva mellan mamma och denna man? Man blir lite förblindad och tänk vad vi barn har fått fundera....

  • Svar på tråden Förälder som är otrogen, någon varit med om detta?
  • Anonym (TSann­a) Trådstartaren
    Äldre 20 Jul 13:25
    #1

    Obs första delen... jag och mina syskon hade varit till ett badhus MED PAPPA. Glömde skriva det så.

  • Anonym (TSann­a) Trådstartaren
    Äldre 20 Jul 20:05
    #2

    Ingen som reagerar på något och kan ge mig lite insyn? Hade varit roligt att höra hur det låter för andra

  • Anonym (Skriv om)
    Äldre 20 Jul 20:25
    #3
    Anonym (TSanna) skrev 2018-07-20 20:05:16 följande:

    Ingen som reagerar på något och kan ge mig lite insyn? Hade varit roligt att höra hur det låter för andra


    Din text är så rörig att man knappt förstår, därav inga svar. Varför frågar du inte bara dina föräldrar vem han är och varför han springer hos er? 
  • Anonym (TSann­a) Trådstartaren
    Äldre 20 Jul 20:56
    #4
    Anonym (Skriv om) skrev 2018-07-20 20:25:13 följande:

    Din text är så rörig att man knappt förstår, därav inga svar. Varför frågar du inte bara dina föräldrar vem han är och varför han springer hos er? 


    Okej , men jag var nöjd med min text. De svarar inte på frågan. Mamma säger inget mer än det jag skrev
  • Anonym (Obi Wan Kenobi­)
    Äldre 20 Jul 20:57
    #5

    Troligen var din pappa medveten om vad som hände, fast inte alla detaljer förstås. Vuxna kan själva välja vad de gör med sina liv. Det som är mest fel är att de inte lyckades hålla er barn lyckligt ovetande om vad som pågick.

  • Anonym (Skriv om)
    Äldre 20 Jul 21:05
    #6
    Anonym (TSanna) skrev 2018-07-20 20:56:32 följande:
    Okej , men jag var nöjd med min text. De svarar inte på frågan. Mamma säger inget mer än det jag skrev
    Nej jag svarar inte på frågan för jag inte fattar vad du vill ha ut av ditt inlägg. Hur ska vi kunna veta vad dina päron sysslar med, fråga tills dom svarar. 
  • Äldre 20 Jul 21:30
    #7

    Du får väl fråga båda dina föräldrar när de båda är med. Det låter ju som att mannen är far till åtminstone något av er barn, och/eller att han varit din mammas älskare och att din pappa känt till detta, inte gillat det men ändå på något sätt accepterat det. Men det låter ju väldigt märkligt och osannolikt att mannen varit hemma hos er och pratat med er när ni varit hemma men utan att presentera sig. Hur kan ni inte ena veta vem han är om han sagt att han älskar er?

  • Anonym (TSann­a) Trådstartaren
    Äldre 20 Jul 21:33
    #8
    Anonym (Skriv om) skrev 2018-07-20 21:05:29 följande:

    Nej jag svarar inte på frågan för jag inte fattar vad du vill ha ut av ditt inlägg. Hur ska vi kunna veta vad dina päron sysslar med, fråga tills dom svarar. 


    Jag menade att DE (dem), inte det, svarar då man frågar. Inte att du inte svarade. Jag har inte sagt att någon ska veta, jag ville bolla vad som kanske skulle kunnat pågått
  • Anonym (TSann­a) Trådstartaren
    Äldre 20 Jul 21:38
    #9
    Seven Costanza skrev 2018-07-20 21:30:42 följande:

    Du får väl fråga båda dina föräldrar när de båda är med. Det låter ju som att mannen är far till åtminstone något av er barn, och/eller att han varit din mammas älskare och att din pappa känt till detta, inte gillat det men ändå på något sätt accepterat det. Men det låter ju väldigt märkligt och osannolikt att mannen varit hemma hos er och pratat med er när ni varit hemma men utan att presentera sig. Hur kan ni inte ena veta vem han är om han sagt att han älskar er?


    Jo vi vet vem han är, han har ju varit mer eller mindre med hela livet. Och vi vet, eller kan anta utifrån allt vi sett, att något har hänt mellan han och min mamma. Men vi vet inte vad! Och det stör mig jätte mycket att jag kanske aldrig kommer få veta det heller. Ingen tycks ju vilka säga något. Känns nästan omöjligt att leva mitt liv igenom utan att någon talar om vad fasen som pågår/pågått... Han kan mycket väl ha varit en vän till min mamma genom hela livet men något mer har ju hänt...
  • Anonym (TSann­a) Trådstartaren
    Äldre 20 Jul 21:41
    #10
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2018-07-20 20:57:41 följande:

    Troligen var din pappa medveten om vad som hände, fast inte alla detaljer förstås. Vuxna kan själva välja vad de gör med sina liv. Det som är mest fel är att de inte lyckades hålla er barn lyckligt ovetande om vad som pågick.


    Jo det får dem ju förstås. Men nu när vi är vuxna tycker jag inte om att vi inte skall få veta något. Det stör ju mig uppenbarligen, tänk är han far till någon av oss??
  • Äldre 20 Jul 21:51
    #11

    Vad säger dina syskon? Och HAR ni frågat era föräldrar någon gång när båda föräldrarna varit där, och alltså frågat vilken relation den här mannen har till er och varför han sagt att han älskar er? Det ÄR ju jättekonstigt.

  • Anonym (TSann­a) Trådstartaren
    Äldre 20 Jul 21:56
    #12
    Seven Costanza skrev 2018-07-20 21:51:42 följande:

    Vad säger dina syskon? Och HAR ni frågat era föräldrar någon gång när båda föräldrarna varit där, och alltså frågat vilken relation den här mannen har till er och varför han sagt att han älskar er? Det ÄR ju jättekonstigt.


    Ja mina syskon och jag är alla lika undrande. Tråden är saker som vi alla syskon undrar. Vi har inte frågar när vi alla varit samlade men då när dendär händelsen hände mig som jag berättar om, då var den senaste gången jag frågat med båda föräldrarna närvarande. Då stod min pappa tyst och mamma sade som jag skrev *han har gjort något liknande till mig*. Sedan bad jag henne förklara närmare men då blev jag besvarad att jag har inget med det att göra.

    Ja, det är konstigt.
  • Äldre 20 Jul 22:01
    #13

    Kvalificerad gissning: Dom har eller har haft en affär men det behöver inte betyda att han är pappa till någon av er.

  • Anonym (fråga­...)
    Äldre 23 Sep 16:57
    #14

    Kan ni inte ställa era frågor till den andra mannen?

Svar på tråden Förälder som är otrogen, någon varit med om detta?