• Anonym (Hanna)

Hur visar jag uppskattning? Slutar på jobbet

Hej!

Jag har arbetat på samma jobb i 4 år och slutar snart för att gå vidare till nästa jobb. Hur visar jag uppskattning till de kollegor som jag jobbat med? Vi är ett ganska litet företag. Gärna något kreativt som träffar allas hjärtan om ni förstår.

Kom gärna med förslag.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur visar jag uppskattning? Slutar på jobbet
  • Anonym (Hanna)

Puff.. Någon som har en idé?

• klyban

En god tårta brukar ju alltid uppskattas, om nu ni inte har ätit det var och varannan vecka innan.

hur många meter var det?
  • Anonym (Hanna)

Tack för svaren! De kommer att stå för fikat men jag tänkte mer något personligt. Typ en fin text, små presenter eller liknande. Men exakt vad jag ska ge eller vad det ska stå vet jag inte.  Har ni andra ideér på hur man kan avsluta det fint? 

• Anonym (Hanna)
    Limajo skrev 2018-07-20 20:19:06 följande:

Ska det bli nån avtackning? När jag slutade ett jobb häromåret gick vi ut allihop och åt middag, då höll jag tal, och sa en personlig sak till var och en om vad jag uppskattade hos dem.

Det blir bara fika så ingen middag. Jag är inte den bästa på att hålla tacktal men kommer att hålla ett kort tacktal. Funderar på om jag ska skriva en liten lapp till varje person där det står vad jag uppskattar hos dem. 
  • Tom Araya

Tårta/smörgåstårta/fikabröd brukar vara populärt och är enkelt. Komplettera med en blombukett och ett tackkort med några rader personlig text.

• Anonym (vet inte)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-07-20 13:59:04 följande:

Hej!

Jag har arbetat på samma jobb i 4 år och slutar snart för att gå vidare till nästa jobb. Hur visar jag uppskattning till de kollegor som jag jobbat med? Vi är ett ganska litet företag. Gärna något kreativt som träffar allas hjärtan om ni förstår.

Kom gärna med förslag.

Tack på förhand!

Presenter verkar konstigt, det är ju de som jobbar kvar som brukar skramla till present.

Jag har jobbat på ett litet företag i 10 år och ca 10 personer har kommit och gått. Ingen har någonsin bjudit på något annat än tårta. Säger inte att det är fel, låter väldigt fint av dig.
  • Tom Araya
    Anonym (Hanna) skrev 2018-07-20 13:59:04 följande:

Hej!

Kom gärna med förslag.

Tack på förhand!

Tom Araya skrev 2018-07-20 20:33:46 följande:

Tårta/smörgåstårta/fikabröd brukar vara populärt och är enkelt. Komplettera med en blombukett och ett tackkort med några rader personlig text.

En lite rolig grej man kan göra är att köpa en liten present till varje medarbetare, inget dyrt och exklusivt (10-50 kr/st kanske), men ska ha någon personlig anknytning och gärna även vara relaterad till er relation som arbetskollegor samt gärna även ha en liten humoristisk knorr.

• EmberEyes

Skicka ett handskrivet kort till var och en av kollegorna, adressera till Kollega c/o Företaget AB, posta det samma dag du går så får de en överraskning nästa dag istället.

Svar på tråden Hur visar jag uppskattning? Slutar på jobbet