• Anonym (Ts)

Jag vill separera men kan inte

Jag har 2 barn med min sambo de är 3 år och 7 månader gamla och jag står inte ut längre. Jag vill inte vara tillsammans med honom längre och är så mycket gladare och trivs bäst när han inte är hemma.

Nu till problemen, han har tagit ut lån och krediter i mitt namn på ca 200 000:- och om vi hade separerat så lär han sluta betala dessa och jag har absolut inte inkomst till att betala hans jäkla skit.

Han hade skitit i barnen och dragit, ja jag känner han så väl att jag vet att han inte hade träffat dom mer. Fråga mig inte varför jag skaffade barn med denna mannen, för det vet jag inte ens själv..

Så anledningarna till att jag stannar är främst ekonomiska. Hade lätt klarat av att vara ensamstående men den äldsta är så fäst vid sin pappa så jag hade gått i bitar när han skiter i denne..

Han är väldigt egoistisk och tänker bara på sig själv, aldrig en tanke på någon annan. Han har inte alltid vart så, vi hade det riktigt bra många år. Nu senaste åren en riktig apa.

• Svar på tråden Jag vill separera men kan inte
  • Anonym (Exfru)

Du fixar detta.Jag med låg inkomst och två barn klarar mig bra.Dessutom finns det olika bidrag ,fast det är inte mycket.

• Anonym (asdf)

Hur tar man lån i någon annans namn? Är det inte olagligt?

• Anonym (Ts)
    Anonym (Exfru) skrev 2018-07-20 22:51:14 följande:

Du fixar detta.Jag med låg inkomst och två barn klarar mig bra.Dessutom finns det olika bidrag ,fast det är inte mycket.

Fast jag hade inte klarat det, inga bidrag hade täckt upp för kostnaderna av lånen...
  • Anonym (svepskäl)

Om han har tagit lån i ditt namn utan ditt godkännande så ska du naturlgitvis anmäla det både till bankerna/kreditinstituten och till polisen.

"Kan inte pga ekonomin" är bara ett svepskäl för att slippa ta itu med det jobbiga, eller hur?

• Anonym (Ts)
    Anonym (asdf) skrev 2018-07-20 22:53:05 följande:

Hur tar man lån i någon annans namn? Är det inte olagligt?

Ja det är olagligt men det är inte speciellt svårt att handla på faktura när man kan personens personnummer...
  • Anonym (Ts)
    Anonym (svepskäl) skrev 2018-07-20 22:59:46 följande:

Om han har tagit lån i ditt namn utan ditt godkännande så ska du naturlgitvis anmäla det både till bankerna/kreditinstituten och till polisen.

"Kan inte pga ekonomin" är bara ett svepskäl för att slippa ta itu med det jobbiga, eller hur?

Jag har sagt till honom att jag kommer att polisanmäla honom om han inte betalar dessa men jag vill ju inte att det ska gå så långt så ja det är ett "svepskäl" för att jag inte vill att allt ska gå åt helvete för mig själv och barnen. Känns som om det blir mitt fel att barnen fick växa upp utan pappa och att de kommer att bli ärrade för livet.
  • EmberEyes
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-20 23:03:47 följande:
    Jag har sagt till honom att jag kommer att polisanmäla honom om han inte betalar dessa men jag vill ju inte att det ska gå så långt så ja det är ett "svepskäl" för att jag inte vill att allt ska gå åt helvete för mig själv och barnen. Känns som om det blir mitt fel att barnen fick växa upp utan pappa och att de kommer att bli ärrade för livet.
    Så polisanmäl honom då, så blir det han  som drar. Om han nu har tagit lån i ditt namn så lär han ju inte sluta med det, och ju längre d inte agerar desto större chans är det att när du väl vill göra något åt det så kommer de inte tro på dig.
  • Anonym (svepskäl)
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-20 23:03:47 följande:
    Du, om han slutar träffa barnen för att ni separerar så¨är det han som ärrar dem för livet. Om du stannar kvar och låter honom göra som han vill, vilka signaler skickar det till era barn? Hur lyckliga kommer de vara när de får män eller kvinnor som gör vad de vill med deras liv för att det var det de lärde sig av dig? Att vara en dörrmatta åt sin partner? För det är vad du lär dem.

Så sluta upp med svepskälen och ta lite modersansvar.
  • Anonym (Bullen)

Spelar det någon roll vad du gör då, barnen verkar han ju ändå skita i ändå?

Hellre en idiotpappa som är ute ur bilden än en fysiskt närvarande idiotpappa. Apropå att bli ärrad...

Tänk på dig och barnen, han verkar ju inte direkt tänka på er...

• Anonym (Exfru)

Skulle han lämna dig imorgon eller vara med i en allvarlig olycka,då skulle du vara tvungen att gå vidare utan honom?Barnen märker när det inte är bra hemma.

Svar på tråden Jag vill separera men kan inte