Inlägg från: Anonym (GF) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GF)

Brusten cysta äggstock/livmoder

Jag har haft cystor på äggstockarna två gånger. Båda gångerna har det gjort DJÄVULSKT ont när de spruckit, och sen hemsk smärta i ~tio timmar. Efter det - ingenting. Så jag känner tyvärr inte igen det andra du beskriver alls. :/

Anonym (Ts) skrev 2018-08-07 01:18:43 följande:

Vattnig mens 3 dagar tidigt och 4 dagar lång. Smärta så jag svettades första dagen men sedan lite molande bara. Knappt att binda eller tampong behövdes, kom mest vid toabesök och det var rött.

Nu på cd 8 kommer brunblandade flytningar vid toabesök. Haft mensvärk sedan cd 6 till och från men ingen svälld mage. Hormoner som spökar så humöret är lite instabilt. Är detta verkligen normalt?!

Tog gravtest lördag kväll för att kunna ringa privat gyn (som äntligen öppnat igen efter semester) men telefonkön var fylld.. fundersam vad som händer med mig :/

Verkligen INGEN som haft eller har liknande? Blir helt ärligt rädd vad som är fel.

Mvh hon som inte ens kan få mindre mens eller hoppa mensen med medicin/p-piller.

(I värsta fall kanske någon sitter som mig helt förvirrad och läser denna tråd om några år och får svaren jag saknade nu. Så jag fortsätter tjata på ensam här)

• Anonym (GF)

Hmm, ja jag tycker det, men jag vet ju samtidigt inte om mitt fall är det normala. Senast dröjde det typ 18h innan jag fick göra ultraljudet eftersom de inte lyssnade på mig utan misstänkte hundra andra saker, och då hade jag dels inte ont längre och dels fanns det bara marginellt med vätska kvar... så visst, den gången gick det inte ens att bevisa att det var cystor, men händelseförloppet i smärtväg var identiskt så jag är säker på min sak. Men som sagt, redan samma dygn hade mycket av vätskan försvunnit för mig. Och nästa dag var jag helt återställd båda gångerna.

Anonym (Ts) skrev 2018-08-07 11:16:05 följande:

Ja jag hade vääääldigt ont en dag utöver de där ömma/onda resterande veckor. Men att det en vecka senare var kvar massa vatten har jag aldrig hört innan. Inte heller att de påverkar så mycket i kroppen så lång tid som det gör för mig. Det är nog det som gör mig orolig, att vara ensam om någonting.

Men tack för input. Kanske borde försöka få läkarna att tänka alternativ? Jag är för en gångs skull clueless.

Svar på tråden Brusten cysta äggstock/livmoder