Inlägg från: Anatomy |Visa alla inlägg
  • Anatomy

Så dåligt bemött.

Kom just hem från akuten och är jättearg.

Jag är i vecka 7 (6+2) och har sen två dagar (tre med idag) inte haft några som helst symptom. Allt det jag känt är som bortblåst. Ringde 1177 som i stort sett sa att det var ma. Och att jag skulle åka till akuten och få det bekräftat. Åkte dit och förklarade hur det kändes och vad som sagts med 1177. De tittade på mig som att jag var dum i huvudet. Sa ungefär lilla vän du tror väl inte vi kan hjälpa dig med det. Har det gått illa så har det du kan inte ta upp våran tid. Vi ska ringa 1177 och säga att de inte kan skicka kvinnor som du till oss. Du får vänta och ringa bm imorgon.

Hur kan man inom ett yrke där man bemöter människor vara så otrevlig? Säg att det endast hade varit att jag var jätteorolig. Är det på så sätt man ska bemöta en kvinna som är orolig över sin och fostrets hälsa? Jag åkte ju dit för att sköterskan sa år mig, inte för att det är så kul att springa där.

Ska självklart ringa kvinnohälsa imorgon när de öppnar.

Är det säkert att det är ma? Jag har inget ont, mår inget dåligt och blöder inget.

• Svar på tråden Så dåligt bemött.
  • Anatomy

Var som sagt inte på gynakut utan vanliga akuten. Precis vad jag menar, de behövde absolut inte tycka att de skulle ta emot mig men man kan vara trevlig för det. Fick sen tag i ett nummer till gynakuten och vilken jäkla skillnad. Jättetrevlig barnmorska som svarade när jag ringde. Hon förklarade olika scenarion och sa hur jag skulle gå vidare. Rätt person på rätt plats vill jag säga!

Tack för alla era svar också! Så mycket värt!

• Anatomy
    nernu skrev 2018-08-01 09:03:02 följande:

Du blev skickad till fel plats. Tråkigt att de var otrevliga på akuten men de hade rätt i sak. Om alla gravida skulle åka in till akuten så fort de inte kände ett symptom eller blev lite oroliga så skulle vi få öppna en ny akutmottagning i varje stad. Det är givetvis inte rimligt. Det är därför man ska ringa bm om man är orolig. Varför väntade du inte till en vardag och gjorde det?

Då 1177 sa åt mig att inte vänta.
Svar på tråden Så dåligt bemött.