• Mailo

    Vad önskar sig en 4 årig tjej?

    En tjej som fyller 4 år nästa vecka o har inte riktigt fattat intresse för dockor o barbies ännu, vad ska man köpa??

  • Svar på tråden Vad önskar sig en 4 årig tjej?
  • Mailo
    Tow2Mater skrev 2018-07-22 19:29:03 följande:

    En lastbil passar utmärkt.


    mja hon leker inte riktigt med de hellerm hon brukar vara på sin systers dockor osv men har inte riktigt de intresset för varken bilar eller dockor
  • cosinus

    Ungar som är fyra år kan gilla
    pärlplattor
    målarböcker
    såpbubblor
    bollar
    vattenpistoler
    vattenballonger
    badleksaker
    lego
    hopprep
    sparkcyklar
    vägkritor
    gosedjur
    böcker (supercharlie har varit poppis i den åldern)

    o s v

  • Anonym (Play doh)

    Play doh (olika färger samt något slags tillhörande lek-kit) brukar vara populärt.

  • Anonym (Findus)

    Vadå inte intresserad av dockor ÄNNU? Som att det bara är en tidsfråga innan hon blir intresserad? Gud så förlegat. Mina döttrar har väl fått ett par barbies och dockor genom åren (mest av min mans lågutbildade familj) men är totalt ointresserade av dom (de är 8 och 5 år), däremot älskar de all sorts konst- och pysselmaterial, lego, böcker, och den stora har börjat uppskatta att få typ presentkort på bio och även skolmaterial som ryggsäck, pennfack, pennor och sudd.

    Om du inte är nära familjen kan jag säga att lego alltid är ett säkert kort mellan 4-8 år (längre om det finns ett uttalat intresse). Det gör inget, till skillnad från böcker, om man får dubbletter för bitar försvinner och med lite extra kan man bygga egna påhitt, och lego tar inte slut som pennor, block och färg gör (sånt köper jag kontinuerligt under året åt mina barn). Vi brukar alltid ge lego till barnens kompisar när det är kalas, det är enklast så. Finns modeller från 50kr och uppåt och även junior-lego som är lättare att bygga för 4-5 åringar (även om min femåring bygger avancerade, stora modeller redan).

  • legomum

    Det bästa vore väl om du tog reda på om barnet har några intressen. Sedan kan du ju fråga om tips om dessa istället.

  • Anonym (Emma)

    Min 4-åring leker med gosedjur, dockor, barbie, leksaksmat, lera, bilar, lego, duplo. Hon gillar även vattenlekar, rita och pyssla. Hon älskar att cykla, har en docksadel på sin cykel.

Svar på tråden Vad önskar sig en 4 årig tjej?