• Trullis82

Försöken fungerar inte

Hej!

Jag o min man har två barn som blivit till på normalt vis utan problem. O utan tänk alls. Visste inte förens nu hur en cykel egentligen fungerar o hur komplicerat allt är egentligen. Det är inte ?bara? att ha sex o vips så e man gravid.

Vi var klara med barn men kände helt plötsligt att , nä en liten till skulle vara mysigt.

Men efter att ha försökt sedan sep 2016 så sökte vi hjälp.

Det behöver ju inte vara problem med kvinnan utan lik väl mannen så även ett sperma prov togs. Hans simmare är normala o det finns måååååånga.

Men efter noggranna undersökningar visar det sig att jag inte får egna ägg.

Mens som vanligt o äl flytningar i överflöd men inga ägg. När jag sedan fick medicin för att få ägg o den ändå inte fungerade visade det sig att jag inte hade äl utan äggen växte tills dom sprack.

Så jag äter medicin för att få ägg. Sedan går på VUL för att se äggens storlek. När ägget/äggen är minst 20mm tar jag en spruta på mig själv så dom släpper.

Det har fungerat o jag blev gravid men fick tidigt missfall.

Så gör en utredning för problemet kan vara så simpelt.

Du kommer känna dig mycket lugnare. Att fortsätta ytterligare 6 mån med att hoppas o sedan bli förtvivlad är ju bara plågsamt.

Något du skulle kunna be om som egentligen inte kräver en stor utredning är att när du vet att du haft äl så be om att få göra ett blodprov. Då ser man via provet om du haft äl denna mån el inte.

Man har normalt äl 10 mån per år. Alltså inte varje månad. O alla är olika.

Lycka till nu.

• Trullis82
    hejhejhejhejhejhej skrev 2018-08-02 16:33:15 följande:

Trullis 82, några tips om bra ställen att göra utredning på?? Bor i Sthlm, har samma problem som trådstartaren, och har mest hört negativt om Sophiahemmet och ett annat ställe jag glömt namnet på.. Eller någon annan i tråden som bor i Sthlm och vill tipsa om ett bra ställe för utredning?

Jag bor i Östergötland
Svar på tråden Försöken fungerar inte