• Anonym (Chloe)

ELGRILL?

Vad tycker ni om elgrillar? Är det något att ha eller kan man lika gärna steka maten? Bor i lägenhet, vi får grilla med gasol och elgrill men de gasolgrillar jag hittat är både för stora och för dyra. Vill heller inte ha en pyttegrill man ställer direkt på marken.

Vad kostar förresten själva gasolen?

Nåja, vad tycker ni om elgrill? :)

• Svar på tråden ELGRILL?
  • Anonym (Chloe)

Någon som har elgrill?

• Jonnynilsson

Nix. Själv grillar jag på kol. Men vi är lite då och då hos goda vänner som har en Weber elgrill på deras balkong. Och jag måste tillstå att jag var skeptisk till denna elgrill när vi blev bjudna på grillparty.

Men den var faktiskt riktigt bra. Jag ställde mig själv vid grillen och grillade allt från kött till grönsaker, svamp med mera. Med rätt förbehandling (marinering) kan det bli riktigt gott. Pensla på mer marinad under grillningen.

Men man skall nog inte snåla. Köp en www.bygghemma.se/tradgard-och-utemiljo/grillar/elgrill/elgrill-weber-q1400/p-827326 rejäl grill direkt och läs på tips om hur man marinerar och grillar på elgrill.

Det kan bli riktigt bra.

• Anonym (.)

Vi har både vanlig grill och elgrill. Jag tycker det blir bättre med elgrillen än att köra ugn/steka, men den vanliga grillen är bättre/trevligare. Det finns elgrillar med ben, eller så ställer man den på ett bord.

I sommar har det inte varit så mycket läge att grilla med vänliga grillen med tanke på brandfaran, så elgrillen har kommit till nytta.

Många kollegor på jobbet lovordar gasol, just för att det inte kräver nån förberedelsetid och går att effektreglera. Men jag har aldrig testat det.

• Fredling

Vi har en klot-elgrill från Jula. Funkar utmärkt och blir jättegott Rekommenderar det starkt! Blir något annat än att "bara steka". Den kostade under 1000-lappen.

• Anonym (Grillarn)

Hur gör men rent en elgrill efter att ha grillat massa marinerat kött? Aldrig provat elgrill.

Jag kör på gasol.

Finns ganska billiga gasolgrillar och det räcker normalt med 3 brännare (4 är perfekt). Strunta i kokplatta, bakbrännare osv så blir det rimligt i pris.

Jag bytte en tub (5-6 kg tror jag) igår på byggmax vilket kostade 209 kr. Det räcker lääänge.

• Anonym (.)
    Anonym (Grillarn) skrev 2018-07-23 10:22:13 följande:

Hur gör men rent en elgrill efter att ha grillat massa marinerat kött? Aldrig provat elgrill.

Jag kör på gasol.

Finns ganska billiga gasolgrillar och det räcker normalt med 3 brännare (4 är perfekt). Strunta i kokplatta, bakbrännare osv så blir det rimligt i pris.

Jag bytte en tub (5-6 kg tror jag) igår på byggmax vilket kostade 209 kr. Det räcker lääänge.

Tar typ 10 min att göra rent elgrillen. Vi har en del som vi kör i diskmaskinen och resten gör vi rent med diskmedel o vatten och en disksvamp. Har ett vattenbad o uppsamlare som samlar upp fett o marinad.
Svar på tråden ELGRILL?