Vilken tvättmaskin/torktumlare till tvättstuga hemma?
Jag ska flytta från lägenhet till hus och ska köpa ny tvättmaskin och torktumlare men jag vet inte vad jag ska välja. När jag tittar runt så inser jag att jag blivit ganska bortskämd med tvättstugans maskiner.
Jag är van vid att få tvätten klar på under en timme och ungefär samma tid för torktumlaren. I en "hemmatvättmaskin" verkar det ju ta en halv dag?! Jag tittade tex på en kombinerad tvättmaskin och torktumlare och det tog över 600 minuter!
Finns det tvättmaskiner för hemmabruk som går lika snabbt eller måste jag i så fall köpa en professionell maskin?
Jag var sugen på en lite smartare maskin, som går att styra via smartphone men undrar om det är värt det? (verkar ju väldigt körd i så fall när det kommer till snabb maskin..) Är det någon som har en sådan maskin? Utnyttjar du funktionen?
Funderar också på om det är värt att göra ett torkrum? Tänkte först köpa torkskåp men känner att det blir väldigt mycket pengar för väldigt liten torkyta.. Vill helst inte ha kläder hängandes runt hela huset för att torka, dels pga fukten, och allt går ju inte att tumla.
Tar gärna emot alla möjliga tips och tankar från er som har en egen tvättstuga hemma :)