Hjälp! Känns hopplöst! Var ska man vända sig till?
Hej Trådstartaren- Jag beklagar dina missfall, förstår att det känns jobbigt att få en massa missfall och endast få otillräcklig hjälp av svenska sjukvården.
Jag skulle rekommendera dig att börja med att göra ivfSerums Mensblodtest, det kan man göra hemifrån och skicka med posten till labbet i Aten. Man kan ha baciller därinne även utan symtomoch även utan att de svenska testerna visat något. Om man har baciler så kan de störa implantationen när embryot försöker fästa, och då blir det bara minus eller missfall. Det kostar 300euro och då ingår EU-recept på en rejäl antibiotikakur till er båda om några baciller hittas. EU-recept kan lösas ut på svenskt apotek. Både mannen och kvinnan måste behandlas med antibiotika lika länge, annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.
För att göra testet behöver du 5 saker:
En vadderad påse av minsta storlek
Några frimärken
Koksaltlösning (att späda blidet med lite i röret så det inte torkar in på väg till labbet) (Finns på Apoteket)
Urinprovrör med skruvkork(Finns på Apoteket)
Instruktionsmaterialet inkl adressen att skicka till som du hittar om du googlar på :
IvfSerum Aten infection screening.
Införskaffa alla saker redan nu så har du det i god tid innan nästa mens börjar.
Efter att man gjort Mensblodtestet och (och om baciller hittats tagit sin antibiotikakur), så brukar jag rekommendera att man kontaktar både Life clinic i Aten och bokar tid för immunutredning och IvfSerum för hysto med implantationssnitt på kvinban, samt Sperm dna fragmentationstest för mannen. Man kan besöka båda kliniker under samma resa till Aten om man besöker Life clinic först och Serum dagen efter.
Hör av dig om du har några frågor, och du är också varmt välkommen till Atentråden. Den heter " Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".
Jag kan också tipsa om hemsidan www.fertilitetsguiden.com
samt om boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Den finbs på Bokus och Adlibris för ca 200kr. Jättebra bok som beskriver alla immuntester och immunbehandlingar och hur och varför immunförsvaret kan orsaka fertilitetsproblem.