Inlägg från: Anonym (Samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma)

Hur många har ni legat med?

felicityporter skrev 2018-07-24 15:23:01 följande:
    Jag avundas dig verkligen, exakt så hade jag önskat att det blev för mig med.
    Grattis till att ha lyckats med något jag är säker på att många, många fler än jag önskat men dessvärre misslyckats med. Hjärta
    Samma här. Jag hade tänkt vänta till giftermålet, men misslyckades och låg med flera.
  • Anonym (Samma)
    Nimzay skrev 2018-08-10 22:54:54 följande:

0 st än så länge...Har för övrigt som ungefärsmål att ligga med typ 2 st män under mitt liv, så tycker inte det behöver vara så ?bara? alls egentligen, utan personligen tycker jag snarare det låter ganska lagom typ. Fast vare sig att ha legat med fler eller färre behöver ju vara rätt eller fel här, är väl i så fall mer hur man själv känner, för ingenting är väl egentligen direkt rätt eller fel när det gäller detta.

Hur gammal är du?  Varför har du som mål att ligga med 2 och inte med bara 1 t.ex., om du hittar rätt med en gång?
  • Anonym (Samma)
    trueme skrev 2018-08-13 12:47:00 följande:

1 vi brukar skoja att vi är som lilly och marshall från How i meet u Mother.

Har ni bara haft varandra alltså?
  • Anonym (Samma)
    trueme skrev 2018-08-13 13:29:58 följande:
    Japp vi var två oskulder som träffades på universitetet och gifte oss 5 är senare.

(Nu har vi varit gifta 2.5 år )
    Kul. Ni var 20+ då? Och båda nöjda med att inte ha prövat andra först?
  • Anonym (Samma)
    trueme skrev 2018-08-13 15:01:58 följande:
    Jag var 19 och han 26

Jag har alltid tänkt att det skulle vara så och så blev det.

Han hadde liknande tänk.

Ja det funkade/funkae bra för oss iaf

Vi har det bra i sängen med orgasm varje gång osv.

Massa folk som tycker det är konstigt och att man måste prova olika "smak" , ha roligt när man är ung och bla bla bla, men det är/var inget för mig
    Skönt att det gick så och att ni har det bra. Jag hade också önskat att jag skulle ha bara en, men det lyckades inte, utan jag låg med flera. Min man har också haft flera partners före mig. Men jag är långt ifrån att få orgasm varje gång, så bara att man prövar på med olika partners gör inte självklart att man får ett "bättre" sexliv.
  • Anonym (Samma)
    felicityporter skrev 2018-08-13 15:53:47 följande:
    Nu var det inte jag som skrev inlägget, men jag förstår inte varför man skulle vilja prova att ligga med fler än en person man verkligen älskar? Jag önskar av hela mitt hjärta att jag väntat med sex tills jag träffade mitt livs kärlek och jag blir faktiskt äcklad när jag tänker på att min sambo "knullat allt på två ben" innan vi träffades (ett äkta citat från honom). Det gör att det inte känns lika speciellt och jag tycker att sex ska vara förknippat med sann kärlek - annars ger det ingen njutning.

Men det är förstås bara hur jag känner, många tänker ju annorlunda.
    Det är ju inget som jag förespråkar. Jag stöder tanken att man ska vänta på den rätta, även om jag inte lyckades själv. Jag bara syftar på att många tycker att man absolut måste testa på att ha sex med olika partners för att lära sig och få erfarenhet, annars kommer något att fattas liksom.

Det är ganska starkt att säga att man äcklas. Kanske du borde jobba med den saken, så att det inte blockerar din njutning. Vi har pratat igenom våra tidigare erfarenheter och är väl medvetna om att vi båda har haft fasta partners och tillfälliga förbindelser, och att vi har upplevt både höjdpunkter och besvikelser med andra. Det skulle ha varit fint om vi hade varit unika för varandra, men nu blev det inte så.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Sexmoral) skrev 2018-08-13 18:44:06 följande:
    Det där känns som ett väldigt föråldrat resonemang.

Kan du inte se nöjet i att uppleva nåt annat? Sexet blir olika med olika människor, men gillar olika, vissa får fram vissa sidor hos dig själv etc. Och inte minst, men kan vara attraherad av fler än en person! Sex med den man älskar är ju fint såklart, men att njuta av sex kan man verkligen göra enormt med nån man inte älskar också! Det känns som nån slags romantiserad bild av sex som mest handlar om gammal sexmoral när man hävdar att man inte kan njuta om inte kärlek är inblandat.
    Det är klart att denna syn hade en starkare ställning förr, när den förhärskande inställningen var att man skulle vänta till äktenskapet. Men för den skull behöver det ju inte vara så att den som vill vara återhållsam har "fel" och den som hämningslöst ligger med många har "rätt". 

Visst har jag njutit stort med tillfälliga partners, men den goda känslan försvann snabbt när de drog iväg och lämnade mig ensam med min längtan efter gemenskap och en känsla av att bara ha blivit utnyttjad.
Svar på tråden Hur många har ni legat med?