felicityporter skrev 2018-08-13 15:53:47 följande:
Nu var det inte jag som skrev inlägget, men jag förstår inte varför man skulle vilja prova att ligga med fler än en person man verkligen älskar? Jag önskar av hela mitt hjärta att jag väntat med sex tills jag träffade mitt livs kärlek och jag blir faktiskt äcklad när jag tänker på att min sambo "knullat allt på två ben" innan vi träffades (ett äkta citat från honom). Det gör att det inte känns lika speciellt och jag tycker att sex ska vara förknippat med sann kärlek - annars ger det ingen njutning.
Men det är förstås bara hur jag känner, många tänker ju annorlunda.
Det är ju inget som jag förespråkar. Jag stöder tanken att man ska vänta på den rätta, även om jag inte lyckades själv. Jag bara syftar på att många tycker att man absolut måste testa på att ha sex med olika partners för att lära sig och få erfarenhet, annars kommer något att fattas liksom.
Det är ganska starkt att säga att man äcklas. Kanske du borde jobba med den saken, så att det inte blockerar din njutning. Vi har pratat igenom våra tidigare erfarenheter och är väl medvetna om att vi båda har haft fasta partners och tillfälliga förbindelser, och att vi har upplevt både höjdpunkter och besvikelser med andra. Det skulle ha varit fint om vi hade varit unika för varandra, men nu blev det inte så.