Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Hur många har ni legat med?

Anonym (isa) skrev 2018-07-24 14:55:56 följande:

En enda. Min man. Precis såsom jag alltid velat ha det. Jag är inte för lössläppthet.

Jag avundas dig verkligen, exakt så hade jag önskat att det blev för mig med.
    Grattis till att ha lyckats med något jag är säker på att många, många fler än jag önskat men dessvärre misslyckats med. Hjärta
  • felicityporter
    Anonym (jaha) skrev 2018-07-25 16:04:52 följande:

Jag har legat med ca 15 st (är 29 år) och skäms inte ett dugg över det. Varför ska man hålla på och gratta varandra?
    Jag grattar de tjejer som lyckats med något som säkert många andra än jag skulle önskat att vi lyckats med. Jag personligen (och jag vet att jag inte är ensam om detta, även om det inte pratas särskilt mycket om det då det nu ses som "fult" att vilja hålla på sig/vänta på den rätte) önskar att jag inte gjorde bort mig innan och istället hade det tålamod som krävs att vänta på den rätte. Sex för mig är något som är starkt sammankopplat till känslor, jag ser ingen poäng i att ligga med snygga killar för "njutnings skull" (njuter ändå inte av sex om jag inte känner att det kommer vara vi för evigt och att han är den utvalde).
    När någon lyckats med det så grattar jag självklart! Det är väldigt beundransvärt.
  • felicityporter
    Anonym (Samma) skrev 2018-08-13 13:39:05 följande:
    Kul. Ni var 20+ då? Och båda nöjda med att inte ha prövat andra först?
    Nu var det inte jag som skrev inlägget, men jag förstår inte varför man skulle vilja prova att ligga med fler än en person man verkligen älskar? Jag önskar av hela mitt hjärta att jag väntat med sex tills jag träffade mitt livs kärlek och jag blir faktiskt äcklad när jag tänker på att min sambo "knullat allt på två ben" innan vi träffades (ett äkta citat från honom). Det gör att det inte känns lika speciellt och jag tycker att sex ska vara förknippat med sann kärlek - annars ger det ingen njutning.

Men det är förstås bara hur jag känner, många tänker ju annorlunda.
  • felicityporter
    Anonym (Sexmoral) skrev 2018-08-13 18:44:06 följande:
    Det där känns som ett väldigt föråldrat resonemang.

Kan du inte se nöjet i att uppleva nåt annat? Sexet blir olika med olika människor, men gillar olika, vissa får fram vissa sidor hos dig själv etc. Och inte minst, men kan vara attraherad av fler än en person! Sex med den man älskar är ju fint såklart, men att njuta av sex kan man verkligen göra enormt med nån man inte älskar också! Det känns som nån slags romantiserad bild av sex som mest handlar om gammal sexmoral när man hävdar att man inte kan njuta om inte kärlek är inblandat.
    Vad är det som är "föråldrat" med min åsikt om att jag inte njuter av sex om inte kärlek är förknippat och att JAG äcklas av tanken att ligga med flera olika människor bara för sexets skull?
    Alla är vi ju olika och jag anser att sex ska vara något fint (kan vara rått och hett också) med en person man verkligen älskar. Det är DÅ jag verkligen blir kåt och tänder till, annars känner jag mig som ett gratisluder och det känns inte ett piss skönt om inte den där äkta, fina kärleken finns där.
    Du får gärna tycka annorlunda, det står dig fritt.
Svar på tråden Hur många har ni legat med?