Hur många har ni legat med?
www.familjeliv.se/forum/thread/78906278-hur-manga-har-ni-legat-medMen alltså, jag tycker att den här sexologen svarar helt galet. Klart att det finns ett samband mellan att som kvinna ha haft många sexpartners, och andra saker som är dåliga.Många kvinnor som lever så, lider t.ex. av borderline eller ADHD, eller t.o.m. allvarliga psykiska sjukdomar. Andra har kanske inte en psykisk sjukdom, men har vuxit upp under konstiga omständigheter, där den egna mamman har varit likadan.
Det är även en klassfråga. Få högutbildade kvinnor, som vuxit upp i kärnfamilj med högutbildade föräldrar, kn*ullade runt som unga. I den mån det finns sådana kvinnor, så brukar det röra sig om feministiska statements: "jag ska visa att jag kan ta för mig som män alltid har gjort, därför ska jag plugga på KTH och ha sex med många partners på mina egna villkor", typ.
Sedan ska man inte glömma de högst réella riskerna, att kvinnan dragit på sig en könssjukdom - i värsta fall HIV - eller blivit steril som följd av en sådan infektion i t.ex. äggledarna.