Inlägg från: Kusin Krakel |Visa alla inlägg
  • Kusin Krakel

Ska jag som plus one stå för bröllopspresenten?

Dels tycker jag som ovanstående att det är ok att inte vara med på presenten alls eller köpa något litet symboliskt bara från dig och dels anser jag att ska man dela måste man anpassa sig efter den som vill lägga minst eller så får man köpa själv.

Personligen skulle jag aldrig lägga 500kr på en present till nån jag knappt känner. Jag anser att det är mycket pengar.

• Kusin Krakel
    hejhejhallå0987 skrev 2018-07-24 13:11:53 följande:

Tack för svar! Det känns tyvärr inte som han förstår att 500 kronor är mycket pengar för mig. Jag har redan behövt lägga pengar på klänning och nya skor inför bröllopet..

Måste han förstå det då?

Är det inte bara att tala om att du inte är beredd att lägga 500 kr på en present och säga att du köper själv?

Jag hade köpt nåt fint te eller kaffe eller nåt liknande symboliskt.
  • Kusin Krakel
    hejhejhallå0987 skrev 2018-07-24 13:31:02 följande:

Tycker ni att det är rimligt att jag erbjuder mig att betala 200 kronor istället? Eller framstå jag som snål då?

Det här kommer att bli ett par vi kommer att umgås med i framtiden så vill såklart vara säker på att jag gör rätt för mig. Jag vill stå med på kortet men tycker mer att han borde vara en gentleman för en gång skull och betala min del av presenten också...

Ja det kan du göra. Om din partner anser dig snål eller ej är ju svårt att säga, men om du tagit upp tidigare att du inte har råd med 500 och han inte erbjydit sig att brtala mer finns ju den risken. Att han eventuellt tycker så betyder ju inte att han har rätt däremot. Paret i fråga lär ju aldrig få reda på hur ni fördelat kostnaden för presenten (eller bry sig). Så detta handlar ju bara om dig och din partner och att han tänker lite speciellt kring detta vet du ju redan. Berättar du att du kan betala 200 har han 3 alternativ.

1. Stå för 800 själv

2. Köoa en present som kostar 400 kr

3. Säga att han köper present själv och att du inte får stå med på denna.
Svar på tråden Ska jag som plus one stå för bröllopspresenten?