• Anonym (?)

Abort? - fostret har Downs Syndrom

Hade ni gjort abort ifall ni fick reda på att ert framtida barn hade Downs? Jag själv vet faktiskt inte, är väldigt kluven till detta. 

Hur hade ni gjort och hur resonerar ni? 

Vill tillägga att ja, jag är gravid men har inte gjort något KUB test och kommer inte heller göra något! 

• Svar på tråden Abort? - fostret har Downs Syndrom
  • Anonym (anonym)

Hade självklart gjort abort. 

• Anonym (Anna)

Jag vet inte hur jag hade tänkt. Beror nog på hur gärna man vill ha barn, hur gammal man är t ex. 

På min tid gick gränsen för tidig koll vid 35, och jag var 34 vid sista barnet. 

• Anonym (H)
    Anonym (Anna) skrev 2018-07-24 18:45:52 följande:
    Jag vet inte hur jag hade tänkt. Beror nog på hur gärna man vill ha barn, hur gammal man är t ex. 

På min tid gick gränsen för tidig koll vid 35, och jag var 34 vid sista barnet. 
    Håller med
  • Anonym (AA)

Ja både jag och min sambo är helt överrens om att vi skulle göra abort om fostred hade Downs, eller liknande syndrom om de kan visa sig.

• Anonym (?)
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-24 18:45:27 följande:

Hade självklart gjort abort. 

Du får gärna berätta varför! 
  • Anonym (Babys)

Jag hade valt att göra abort, jag vill inte sätta ett barn till världen som inte har samma levnad som ett friskt barn, hade även gjort abort om jag Fick veta att det skulle få något form av handikapp eller liknande. Hade mitt barn fötts med det ändå hade jag älskat det över allt annat men att ha chansen att få välja att avsluta ett barns liv som bara skulle få lida hade jag absolut gjort det.

• Anonym (XY)

Ja. Helt enkelt för att jag inte kan garantera att barnet får ett drägligt liv efter min egna bortgång...

• Anonym (anonym 2)

Hade gjort abort eftersom jag inte tror att jag skulle klara av ett barn med detta syndrom.

• Anonym (Lena)

Hade inte gjort abort. Det barnet skulle vara lika mycket mitt och lika mycket älskat trots handikapp. Mitt första barn är handikappad och är så glad att han fick leva. Han är hur fin och go som helst trots svår handikapp. Barn med downs är hur underbara som helst. De lever bra liv och gör det mesta som andra gör. Tycker inte det är någon anledning för abort.

Svar på tråden Abort? - fostret har Downs Syndrom