• Anonym (Förbannade kocken)

Sluta förstör köttfärssås med ketchup!

När jag bjuder på middag, ex spagetti och köttfärssås blir jag riktigt förbannad när gästerna frågar efter ketchup. I mitt hem äter vi spagetti och köttfärssås på italiensk sätt. När jag gör köttfärssås anstränger jag mig in i det sista för att det ska bli så bra och gott som möjligt. Köttfärssåsen i sig innehåller mkt tomat så varför ska man dränka på med ketchup då och förstöra övriga smaker? Hos mig är det parmesanost som gäller och en grönsallad som tillbehör utöver spagettin. Ni som dränker era tallrikar med ketchup till spagetti och köttfärssås, varför gör ni det? Jag blir väldigt upprörd och förbannad när folk gör det hemma hos mig. Jag tar det som en förolämpning Iom att jag har ansträngt mig hårt och så förstör en bara smaken sådär med ketchup.I Italien är det strängt förbjudet att be om ketchup till pastan för att de tar illa upp, och det gör jag också...

• Svar på tråden Sluta förstör köttfärssås med ketchup!
  • Anonym (lolz)

Haha jäklar vilken dålig värd du är som förbjuder dina gäster att välja sina tillbehör själva utan behandlar dom som barn för bestämmer över.

Man äter ketchup till för att man anser att det blir ännu godare då och passar till. Precis som du gör med osten. Att du bestämt att dina smaklökar och preferenser är bättre än andras får dig inte att se bra ut.

• Anonym (b)

Då låter du bli att servera gästerna ketchup, så är problemet löst. För du kan väl stå för dina åsikter och framföra dom?

Eller låt bli att bjuda på just den maträtten. Tror många ser just spagetti och köttfärssås som en vardagsmiddag och då är det ok med ketchup.

• klyban

Dock inget konstigt eller ovanligt, och vem är man som avgör detta egentligen.
    Äter utan ketchup.

hur många meter var det?
  • Anonym (C)

Smaken är som baken. Somliga föredrar ketchup framför parmesan, så är det bara. Spara din ilska tills den verkligen behövs!

• Anonym (Förbannade kocken)

Ska nog inte bjuda på detta mer nej. Ingen idé att laga mat i timmar som dränls med ketchup. Jag tar illa upp. Är det så svårt att respektera det? Jag erbjuder parmesanost och grönsallad. Men trots det ska vissa envisas med en sliskig sockersås till..

• Anonym (C)

Jag börjar inse att jag är hungrig. Blev sugen på både ketchup och parmesan ... Är det okej om jag kokar mig lite snabbmakaroner, eller är det också en styggelse?

• fornminne

Jag gillar inte heller ketchup, men du behöver hjälp. Hur kan man bli så upprörd över en sån sak? Låt folk ha vad de vill på sina tallrikar. Och vem sjutton lagar köttfärssås i timmar?

• linani
    Anonym (Förbannade kocken) skrev 2018-07-25 16:15:07 följande:

Ska nog inte bjuda på detta mer nej. Ingen idé att laga mat i timmar som dränls med ketchup. Jag tar illa upp. Är det så svårt att respektera det? Jag erbjuder parmesanost och grönsallad. Men trots det ska vissa envisas med en sliskig sockersås till..

Kan du inte beskriva hur det går till, när dina gäster envisas med att få ketchup till maten?

Du dukar fram din pastasås.

- Kan jag få ketchup?
    - Nej.
    - Jag vill ha ketchup!
    - Jag vägrar att servera dig ketchup!!
    - Jag vägrar att äta din pasta utan ketchup!!!

Är du säker på att det var vuxna människor du bjöd, inte ett barnkalas?
Svar på tråden Sluta förstör köttfärssås med ketchup!