spådom förföljer mig
för en månad sedan gick jag till en spåtant/medium. Jag gillade inte henne från första början.
Hon sa saker till mig som jag inte ville veta, hon skrämde upp mig om min död, var ibland något otydlig och beskrev ett framtida liv jag inte riktigt vill leva. Hon dissade mina nuvarande relationer ganska hårt. Sa att min nuvarande inte är den rätta osv, fastän jag inte kände så. Efter detta blev jag totalt förvirrad, grät i två veckor varje dag då mina relationer är väldigt viktiga för mig, och mer än det mitt liv. Hon gav mig ångest på många olika plan, jag kände att det inte är någon ide att vara ihop med min nuvarande eller ha de vännerna jag har. Och nu, en månad senare vill jag göra slut med både min nuvarande och mina vänner, endast med anledningen att hon sa att det skulle hända. Jag har börjat leta fel och bråka. Jag har alltså agerat efter vad hon sa skulle hända mig.
Jag känner mig helt lost och vet inte vad jag ska ta mig till. Hur kan man komma ur detta? Jag känner mig manipulerad och som att jag ändå inte kan välja mitt öde.