• Anonym (ledsen.....)

spådom förföljer mig

för en månad sedan gick jag till en spåtant/medium. Jag gillade inte henne från första början.
    Hon sa saker till mig som jag inte ville veta, hon skrämde upp mig om min död, var ibland något otydlig och beskrev ett framtida liv jag inte riktigt vill leva. Hon dissade mina nuvarande relationer ganska hårt. Sa att min nuvarande inte är den rätta osv, fastän jag inte kände så. Efter detta blev jag totalt förvirrad, grät i två veckor varje dag då mina relationer är väldigt viktiga för mig, och mer än det mitt liv. Hon gav mig ångest på många olika plan, jag kände att det inte är någon ide att vara ihop med min nuvarande eller ha de vännerna jag har. Och nu, en månad senare vill jag göra slut med både min nuvarande och mina vänner, endast med anledningen att hon sa att det skulle hända. Jag har börjat leta fel och bråka. Jag har alltså agerat efter vad hon sa skulle hända mig.
    Jag känner mig helt lost och vet inte vad jag ska ta mig till. Hur kan man komma ur detta? Jag känner mig manipulerad och som att jag ändå inte kan välja mitt öde.

• Svar på tråden spådom förföljer mig
  • Anonym (F)

Fast vad trodde du när du gick till en spådam? Att hon skulle berätta allt du ville höra? Väljer du att tro på henne är de upp till dig, annars fnyser du bara åt hennes påhitt o går vidare.

• Meriall

Gå till en annan som du litar mer på/verkar mer seriös och få en ny spådom.

• Anonym (Siare)

Problemet med att gå till en spådam är att man ofta väljer att följa den väg hon stakar ut. Säger hon att du kommer träffa och gifta dig med, exempelvis, en mörkhårig man, så blir det ofta så att du själv börjar titta efter enbart män som passar in på denna beskrivning. Resultatet blir...du gifter dig med en mörkhårig man eftersom du efter mötet med spådamen ratar alla blonda och rödhåriga män.

• Anonym (A)
    Meriall skrev 2018-07-25 18:22:57 följande:
    Gå till en annan som du litar mer på/verkar mer seriös och få en ny spådom.
    Håller med
  • Anonym (ledsen.....)
    Anonym (F) skrev 2018-07-25 18:08:12 följande:

Fast vad trodde du när du gick till en spådam? Att hon skulle berätta allt du ville höra? Väljer du att tro på henne är de upp till dig, annars fnyser du bara åt hennes påhitt o går vidare.

Jag förväntade mig inte att hon skulle säga att jag kan dö om 8 år, att jag e klar i livet då. Eller att jag skulle bli hårt sårad av alla som står mig nära. 
  • Anonym (ledsen.....)

Förövrigt kommer jag aldrig besöka en spådam/medium någonsin igen. Jag tror inte det är nyttigt, hur eller hur. Man får nog gå till psykolog eller liknande om man mår dåligt på något vis. Och bestämma själv i sitt liv, inte hälsosamt att vilja se in i sin framtid och kontrollera alla gånger. 
    Det jag syftar på är hur jag kan komma över detta? Kan man glömma? Känner mig manipulerad om man får uttrycka sig på det viset. Jag ångrar mitt besök och hr börjat styra mitt liv omedvetet till vad hon sa. 

• Anonym (Sara)
    Anonym (ledsen.....) skrev 2018-07-25 19:39:32 följande:

Jag förväntade mig inte att hon skulle säga att jag kan dö om 8 år, att jag e klar i livet då. Eller att jag skulle bli hårt sårad av alla som står mig nära. 

Jag har blivit många gånger och ingen har velat prata om döden.Många är oseriösa !Kan du googla upp den spåpersonen om det verkar seriöst?
  • Anonym (123)

Jag kan spå dig så lovar jag att endast berätta saker du vill höra.

Vad ligger normal timtaxa på? Seriöst det måste ju vara de mest lättjänade pengarna någonsin.

• sillson

Du har alltså betalat någon för att hitta på saker om din framtid! Du har inte hittat en oseriös spådom. Du har kastat pengar på en rakt igenom oseriös och ondskefull bransch.

• Meriall

Grejen när man spår är att man inte kan se döden på det sättet utan man kan se tex en stor livsförändring (som kan vara död men även något annat). Hon kanske inte tolkade så bra. Vad spådde hon i?

Svar på tråden spådom förföljer mig