Hemsk ångest, Rädsla för psykisk sjukdom
Nej, jag tror inte du håller på att bli galen eller få en psykos. Vid panikångest attacker så brukar en av två skräckscenarion infinna sig. Det ena är att man håller på att dö, det andra att man håller på att bli galen.
Känslan av att man håller på att bli galen är mycket vanligt vid ångest attacker. Man blir dock inte galen.
Du är ung och har hela livet framför dig. Och det här är saker man kan få ordning på. Du behöver en psykiatriker och en psykolog som kan hjälpa dig med rätt medicinering och samtalskontakt.
När jag var i din ålder så drabbades jag av en hård depression, som blev psykotisk. Jag började aldrig höra röster, men tankarna var mycket sneda. Bedömdes först som tvångstankar, men efter en tid så insåg läkaren att det var psykotiskt. När jag fick medicin för den delen, så släppte ju en del, och fram kröp den hårda depressionen som var grunden till allt. Kanske det kan vara så för dig också?
Jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Jag trodde verkligen inte det någonsin skulle bli bra igen. Men det blev det. Tog mig ett tag att bli frisk. Och sedan dess har jag varit frisk, i 20 år. Sök hjälpen, en finns att få.