• Misstankar

IVF sommar/höst 2018

Hej. Hoppas gärna in här, har följt tråden ett tag.

Jag är 26år min man 29 och har just gjort vår första ivf (manlig faktor).

Idag är jag på ruvardag 8, och tog ett clear blue tidiga test idag (vet att det förmodligen är för tidigt) och det visade klart neg :(

Hoppas att det kan kommas att ändras under tiden. Jag har testdag 8/11

Min hunger har ökat extremt mycket (har annars väldigt dålig aptit) väldigt svullen mage, och extremt svullna och ömmande bröst. Förövrigt mår jag jätte bra. Tänker att det nog är biverkningarna från lutinus. Hur känner ni er nu under ruvar dagarna?

• Misstankar
    Wishful skrev 2018-11-03 11:22:01 följande:

Ruvar du på ett 3 eller 5 dagars? Fortfarande tidigt så ge inte upp.

Jag ruvar på ett 4celligt 2 dagars.. har inte riktigt förstått skillnad eller vad som är ?bäst? eller ?sämst? med hur många dagar det är odlat innan återföring.. jag hoppas du har rätt, ska vänta någon dag .. ruvar du också?
  • Misstankar
    Wishful skrev 2018-11-03 23:40:32 följande:

Ruvar också. Är på ruvardag 5 med ett 5 dagars. Jag har testdag den 11/11. Ett två dagars måste först utvecklas till blastocyst innan det kan fästa och först då börjar hCG som ger utslag på graviditetstest att utsöndras i kroppen så mycket kan hinna hända till 8/11. Håller tummarna för att du får ett fint plus.

Okej då förstår jag. Jag tog ett test idag och plussade för första gången någonsin. Så himla glad, fast vågar inte ta ut något än. Hoppas att det går bra för dig med :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018