• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • mammsen79
    Jooosen skrev 2018-12-09 19:05:24 följande:

Har tagit två ovitrelle denna veckan o kommer ta den tredje imorn. Känner mig sjukligt trött. Är det annats oxå men inte på denna nivå!

Varför tar du så många? Jag ska på insättning i morgon.
  • Jooosen
    mammsen79 skrev 2018-12-09 20:19:32 följande:

Varför tar du så många? Jag ska på insättning i morgon.

Första för att få ägglossning, andra o tredje för att stärka livmoderslemhinnan ytterligare. Kommer inte ta några vaggisar. Spännande! Jag med! Sätter du in femdagars eller tvådagars? Lycka till :)
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Akira Öken
    Annanathalia skrev 2018-12-08 21:02:07 följande:

Hm nej skulle jag väl ändå säga, spänner lite lite i brösten och molvärk men det kan ju likaväl vara lutinusen helt enkelt. Känslan i kroppen är dock kanske gravid, men nej vågar heller inte hoppas. Förhoppningen om att det skall gå och bli en bebis är som du säger en dröm som känns väldigt avlägsen. Tyvärr!

Hoppas att din känsla stämmer!
  • My102

Är det rimligt att sambon blir sur (alltså riktigt sur) när jag på TD som för övrigt visade negativt. Berättar att jag tjuvtestade med ett känsligt test som visare svagt plus? Det ändrar ju inget men att det ändå kan ses som en steg på vägen tänker jag.

Vet inte ens om det räknades som ett plus men ja det såg så ut i alla fall

• Akira Öken

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

• Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

Jag säger ändå grattis!! Vilken dag är du på nu?? Vet att mina ord säkert inte lugnar men många blöder i början... fördtår att det inte lugnar dig..
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Hoppomliv

[quote=79275259][quote-nick]Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:[/quote-nick]

[/quote

Wow fantastiskt!!! Ska ju inte vara konstigt att det blöder lite. Tänk ändå, oavsett så är det ett plus idag! När är din riktiga testdag? Känner du av något? Ett försiktigt grattis härifrån!

• nypan78
    Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:

Jag vill också säga ett försiktigt grattis. Kan hända att man blöder lite i början. Kolla igen och se om plusset blir starkare varannan dag skulle jag säga...om det blir det är det ju positivt ändå. Hoppas hoppas för dig!!
  • mammsen79
    Jooosen skrev 2018-12-09 21:04:51 följande:

Första för att få ägglossning, andra o tredje för att stärka livmoderslemhinnan ytterligare. Kommer inte ta några vaggisar. Spännande! Jag med! Sätter du in femdagars eller tvådagars? Lycka till :)

Jag ska sätta in 3 dagars men känner redan nu besvikelse att de inte ringde o sa att jag får insättning på dag 5 för har läst o även frågat att störst chans att det blir bebis är på insättning dag 5. Men då måste man ha minst 5 befruktade ägg o jag fick ju ut 5 men vet inte hur många som blev befruktade.
  • nypan78
    Jooosen skrev 2018-12-09 21:04:51 följande:

Insättning på onsdag 5 dagar efter äggplock. Börjar med lutinus nu ikväll...
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018