Anonym (Nakenbadare) skrev 2018-07-28 23:32:25 följande:
Gör det!
Står du och poserar naken så är det förargelseväckande beteende.
Men om uppsåtet inte är att väcka anstöt så är det inte otillåtet.
Du måste se till att respektera människor runtomkring och gå avsides, inte på en fullproppad strand. Håll dig för dig själv. Att någon kan se dig på avstånd är inte förargelseväckande.
Jag har badat naken flera gånger och skäms inte det minsta över det. Antingen har jag inte haft badkläder med mig (då har jag förvisso haft trosor på mig och sedan gått/åkt hem utan om det har varit människor runtomkring) och jag har badat helnaken med olika killar på kvällarna i mitt liv. Ibland har det dykt upp någon när vi har varit i vattnet och vi har varit tvungna att visa oss så när vi har gått upp. Ingen har skjutit mig för det.
Särskilt minns jag en midsommarnatt när vi var runt 30 personer som nakenbadade ute på landet. Det var härligt!
Jag är gärna topless på stranden också och ser inget fel i att lufta brösten heller. Det är rätt så jävla naturligt. Och människor är rätt så jävla fina ändå

Jag smög ner till en strand i kväll när
det hade blivit mörkt och efter en viss tvekan så åkte alla kläder av och jag sprang ut i vattnet helt naken och det var en helt underbar känsla att bada utan bikini så jag kommer att göra om det fast inte när det är ljust för är rätt så blyg