Relationssex; förföra vs bli förförd. Några funderingar...
Hej alla. Jag har några funderingar som jag tänkte ta chansen att dryfta i detta forum.
Jag är i en relation idag där vi är gifta och har två barn; 43- & 38 till åldern. Vi har -vad jag tror- sex med en hyfsad frekvens, åtminstone tillräcklig för mig. Normalt skulle jag uppskatta det till minst 2 ggr i veckan.
Dock finns det ett återkommande tema. Jag upplever situationen som att det är jag som förför och tar initiativ. Min partner tar också initiativ, men jag upplever att vid dessa tillfällen handlar det mer om att tillfredsställa mig, mer än att hon är upphetsad och är kåt. Det börjar kännas lite ?mellanmjölk? och jag skulle önska att hon förförde mig genom att visa sin egen upphetsning. Vad jag försöker säga är att jag är lite trött på det klassiska förspelet m att ge henne oralsex i en kvart för att få igång hennes upphetsning/libido och slutligen orgasm. I 95 fall av 100, så har vi därefter penetrationssex som avslutning. Och för att förtydliga, att ge oralsex gillar jag, men den repetitiva- och förutsägbara processen börjar bli långrandig. Jag hade önskat att bli förförd genom att hon visar sin upphetsning; utan slick- och salivfingrar i en kvart. Kort och gott, förför mig med din egen upphetsning och våta kön. Ursäkta det burdusa språket. Av någon anledning tycks hon ha lite svårt att samtala om det här. Oftast kommer uttalanden som; ?du missuppfattar!? el ?det stämmer inte?, följt av hon avlägsnar sig fysiskt från utrymmet. Vidare så är kommentarerna ganska aggressiva, så det lämnar lite utrymme att utveckla dialogen. Jag kanske själv har haft lite anklagande ton, om jag reflekterar över mitt beteende. Det känns oerhört svårt att formulera mina tankar och funderingar, på ett sätt som upplevs konstruktivt. Det är ju trots allt ett uttryck för att jag tycker att det finns ?förbättringspotential? i vårt sexliv. Och tyvärr är min position att det är hon som jag önskar ska ändras sig lite... Det blir väldigt egocentriskt, inser jag. Dock är det så jag känner och tycker.
Jag är lite nyfiken på hur andra par har det i sina förhållande med avseende på att förföra vs bli förförd. Har ni liknande erfarenheter? I mitt fall tycks min libido vara större och lättare att väcka än min partners.
I övrigt har vi, enligt mig, en bra relation och en i övrigt mysig, positiv och supportande tillvaro.
Jag tar tacksamt emot feedback och andras erfarenheter. Är jag för självisk med för högt ställda förväntningar på en större balans vad avser förföra vs förförd?
Tack på förhand!