• Anonym (.)

Får bara träffa min dotter 2 gånger i månaden

Som vanligt kränker soc barnens rättigheter till umgänge med sina föräldrar

• Anonym (.)
    Anonym (Inte kul) skrev 2018-07-27 19:52:24 följande:

Och som vanligt finns det människor som ska försvara alla föräldrar. Även de som inte är fungerande föräldrar.

Barnen är de som får ta mest stryk att inte träffa sina föräldrar. Är så jävla glad att jag slipper soc numera , har fyllt 21 för flera år sedan .
  • Anonym (.)
    Anonym (Inte kul) skrev 2018-07-27 19:57:17 följande:

Finns barn som MÅSTE skyddas från sina föräldrar också. Tyvärr. Så borde det inte behöva vara. Tack och lov är de allra flesta föräldrar engagerade och bra.

Ja men det är inte så vanligt som tur är . Vanligaste är att få LVU paragraf 3 (eget beteende)
  • Anonym (.)
    Anonym (Vakna) skrev 2018-07-27 21:59:44 följande:

Soc ljuger inte för att få placera barn. Det kostar oerhört mycket pengar. De vill att barn ska bo med sin familj men ibland är det inte möjligt.

Skitsnack! Soc ljuger ganska ofta för att få barn placerade. Spelar ingen roll om det kostar det är inte soc själva som betalar utan skattebetalarna . En socialsekreterare har så Mycket makt så du anar inte. Vet du inte själv hur soc fungerar så kan du inte uttala dig i detta .
  • Anonym (.)
    Anonym (Pappa) skrev 2018-07-27 22:16:17 följande:

Den som inte har sett detta med egna / näras ögon kan inte förstå att det i Sverige 2018 kan vara möjligt att en myndighetsperson ljuger,l men faktum är att det sker och det är ett fruktansvärt övergrepp varje gång det sker. Känslan är som att ha blivit mentalt våldtagen.

Så Ni som inte har upplevt detta kom inte och säg att soc alltid gör rätt, att det alltid finns skäl, ingen rök utan eld etc. för det behöver inte alls vara på det sättet.

Allt för många Socionomer har en riktigt vriden människosyn, det finns många som Socialsekreterare Johanna Möller (Arboga) numera dömd för mord...

Precis. Och jag som föredetta familjehemsplacerad och institutionsplacerad tar illa vid mig när folk som inte har en blekaste aning /insyn i ämnet uttalar sig om saker som dom inte vet något om utifrån något dom tror. Det är ett hån för oss som faktiskt farit illa i myndigheternas "vård"
  • Anonym (.)
    Tiina87 skrev 2018-11-09 22:46:47 följande:

På vilket sätt blir barnets rättighet kränkt?

Barn har rätt till umgänge med sin biologiska familj. Det är en av grundreglerna i barnkonventionen
Svar på tråden Får bara träffa min dotter 2 gånger i månaden