• Anonym (Ts)

Får bara träffa min dotter 2 gånger i månaden

Min dotter bor i jourhem (i 10 månader nu) och jag får endast träffa henne 2 gånger i månaden, första månaderna inte alls. Jag får också bara träffa henne med en kontaktperson. Helt sjukt detta, säger till henne att gå men det är inget hon lyssnar på. Barnet blir även obekväm när denna person är med. Vi får väldigt dålig kontakt, när vi bara träffas två gånger i månaden också. Hon är 13 år, och tycker att hon borde få bestämma sånt här själv. Men soc kör med oss alla, vad gör man??

• Svar på tråden Får bara träffa min dotter 2 gånger i månaden
  • Anonym (e)
    Anonym (Pappa) skrev 2018-07-27 21:45:13 följande:
    Gjordes LVU ansökan på §2 eller på ???

Tyvärr så är det inte allt för sällan som socialsekreterare ljuger och hittar på, jag vet inte om det är så i ditt fall men om det skulle vara så är du tyvärr inte ensam om denna kränkande behandling

Umgänges begränsningar kan göras på lite olika sätt, vet du om det är via SOL eller ?

Oavsett så har du rätt att ta del av beslutet och grunden till detta beslut
    Ja men det är väl klart att de ljuger för att få omhänderta barn, som alla vet så jobbar ju socialsekreterarna för provisionslön, fyller de inte sin kvot blir det knapert i lönekuvertet. Eller inte.
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Vakna) skrev 2018-07-27 21:59:44 följande:
    Soc ljuger inte för att få placera barn. Det kostar oerhört mycket pengar. De vill att barn ska bo med sin familj men ibland är det inte möjligt.
    Jag vet inte om du är naiv eller?,  men faktum är att socialsekreterare stundtals ljuger.

LVU kostade 12 miljarder 2015 och är nu närmare 20 miljarder,
  • Almina
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-27 21:01:20 följande:

Istället för att helt enkelt prata med mig väljer människor att göra orosanmälningar, dessa går soc på utan att vara det minsta kritiska. därför blev det akut LVU (för 3 gången).. Dom menar att barnet mår dåligt av att träffa mig (och pappan), men givetvis mår barnet dåligt i den situationen som soc satt henne i. 

Vilka har gjort orosanmälningarna? Skola/förskola, grannar, bekanta, släktingar? Vad har framkommit i dessa?

Menar du att ni inte har pratat med soc alls?
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (.) skrev 2018-07-27 22:07:46 följande:
    Skitsnack! Soc ljuger ganska ofta för att få barn placerade. Spelar ingen roll om det kostar det är inte soc själva som betalar utan skattebetalarna . En socialsekreterare har så Mycket makt så du anar inte. Vet du inte själv hur soc fungerar så kan du inte uttala dig i detta .
    Den som inte har sett detta med egna / näras ögon kan inte förstå att det i Sverige 2018 kan vara möjligt att en myndighetsperson ljuger,l men faktum är att det sker och det är ett fruktansvärt övergrepp varje gång det sker. Känslan är som att ha blivit mentalt våldtagen.

Så Ni som inte har upplevt detta kom inte och säg att soc alltid gör rätt, att det alltid finns skäl, ingen rök utan eld etc. för det behöver inte alls vara på det sättet.

Allt för många Socionomer har en riktigt vriden människosyn, det finns många som Socialsekreterare Johanna Möller (Arboga) numera dömd för mord...
  • Anonym (.)
    Anonym (Pappa) skrev 2018-07-27 22:16:17 följande:

Den som inte har sett detta med egna / näras ögon kan inte förstå att det i Sverige 2018 kan vara möjligt att en myndighetsperson ljuger,l men faktum är att det sker och det är ett fruktansvärt övergrepp varje gång det sker. Känslan är som att ha blivit mentalt våldtagen.

Så Ni som inte har upplevt detta kom inte och säg att soc alltid gör rätt, att det alltid finns skäl, ingen rök utan eld etc. för det behöver inte alls vara på det sättet.

Allt för många Socionomer har en riktigt vriden människosyn, det finns många som Socialsekreterare Johanna Möller (Arboga) numera dömd för mord...

Precis. Och jag som föredetta familjehemsplacerad och institutionsplacerad tar illa vid mig när folk som inte har en blekaste aning /insyn i ämnet uttalar sig om saker som dom inte vet något om utifrån något dom tror. Det är ett hån för oss som faktiskt farit illa i myndigheternas "vård"
  • Anonym (Pappa)
    Några ord från Rädda Barnens ordförande;

"FNs Barnrättskommitté granskar hur Sverige lever upp till Barnkonventionen. Kommittén har vid flera tillfällen rekommenderat Sverige att se över frågan om tvångs- och våldsanvändning vid ingripanden mot barn. Det finns också forskning som tyder på att samhällsvården präglas av tydliga brister, samt att det finns ett bristfälligt kunskapsunderlag om de effekter samhällsvården har för sina brukare. Rädda Barnen arbetar för att samhället ska göra mer för att värna barnens situation, bland annat att vårdalternativ för barn i behov av en placering utanför det egna hemmet, måste anpassas och utvecklas för att kunna möta deras behov."
  • Anonym (J)
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-27 21:11:57 följande:

Dom hävdar omsorgsbrist, allt är helt påhittat.

Och hur har denna påhittade omsorgsbrist visat sig då?
Svar på tråden Får bara träffa min dotter 2 gånger i månaden