• Anonym (Någon som färgar håret på sina barn?)

Färga håret på barn på 4 resp. 5år

Barnen som är 4 och 5år mina syskonbarn kom idag med färgat hår. Jag tycker det är väl tidigt. Vad tycker ni som föräldrar?

• Svar på tråden Färga håret på barn på 4 resp. 5år
  • Anonym (What)

Färga i nån rolig färg med typ sån mascaraborste eller spray - ja. Färga med riktig hårfärg/toning - absolut nej!

• Anonym (Celine)

Om det inte är nån tillfällig spray så tycker jag det är riktigt hemskt.

• BuoBä

Det beror på vad det är för färg. Sprayfärg i glada färger går ur vid nästa tvätt och finns i barnvänliga varianter. Det skulle min 2-åring kunna få ha vid speciella tillfällen.

En regelrätt toning eller färgning tycker jag personligen att man kan vänta med till tonåren.

• Brumma

Min son färgade håret första gången som fyraåring - då grönt :)

Färgen gick ut efter ett par dagar.

Ser inte problemet - hårfärg går ur liksom.. Och hår växer..

• Fiona M

Beror på om färgen vore barnanpassad och ej skadlig.

I annat fall känns just färg inte så farligt utan mer kul grej.

• Anonym (U)

Mina barn får färga håret. 3 och 8 år är de. Tycker det är mycket värre med hål i öronen på små barn. Färgen försvinner, den är inte permanent trots namnet.

• Anonym (U)

Mina barn får färga håret. 3 och 8 år är de. Tycker det är mycket värre med hål i öronen på små barn. Färgen försvinner, den är inte permanent trots namnet.

• Anonym (mmm)

det är ju vanligt att barn får lite färgspray i håret hos frisören, är det nåt sånt så är det väl inget konstigt? 

• EmberEyes

Om det är kemikalie-färg så verkar det llite galet. Är det spray-färg eller variant "karamellfärg i balsam" (manic panic, stargazer m. fl) så är det ingen fara.

• Anonym (Hanna)

Är det en färg som riskerar att utlösa allergisk reaktion är det förstås ej bra, men annars ser jag inget problem med det.

Svar på tråden Färga håret på barn på 4 resp. 5år