• Anonym (Mystica)

Cirka klockan 22:00....

På vardagar runt 22-tiden och på helgen runt 23:00 plingar det i min sambos mobil. När han läser så ler han ibland. Någon gång har han tittat på nån tjej på fb.

Han har alltid bråttom att få upp mobilen vilket han inte har annars.

När jag frågade vem det var som messade så sent så fick jag svar att det var en kompis.

Han visar inga tendenser till otrohet. Han är livrädd att förlora mig, han spyr ofta gallanöver otrogna personer, han jobbar aldrig över eller är borta på ett konstigt sätt.

Möjligen så chattar han med någon, o de önskar varandra godnatt på kvällen. Är det okej eller fel? Man kan ju ha vänner av båda könen..

Vad säger ni? Ska jag vara mer offensiv eller bara lita på honom?

• Svar på tråden Cirka klockan 22:00....
  • Anonym (Kolla!)
    Anonym (Mystica) skrev 2018-07-28 22:52:24 följande:

På vardagar runt 22-tiden och på helgen runt 23:00 plingar det i min sambos mobil. När han läser så ler han ibland. Någon gång har han tittat på nån tjej på fb.

När jag frågade vem det var som messade så sent så fick jag svar att det var en kompis.

Han visar inga tendenser till otrohet. Han är livrädd att förlora mig, han spyr ofta gallanöver otrogna personer, han jobbar aldrig över eller är borta på ett konstigt sätt.

Möjligen så chattar han med någon, o de önskar varandra godnatt på kvällen. Är det okej eller fel? Man kan ju ha vänner av båda könen..

Kolla över axeln vad han knappar in för kod på mobilen. Sedan går du igenom den när han är i duschen.

Har han raderat sms:en från sin kompis som en säkerhetsåtgärd så är det nog ingen kompis. Är sms:en kvar så ser du ju vad det rör sig om.

Skriv även upp numret och googla personen i fråga. Kolla vad det är för människa och vad hon (om det skulle vara så att dina farhågor besannas) skriver på FB med mera. Kanske skriver hon något avslöjande. Människor som är förälskade blir rejält korkade och gör lätt bort sig.

Det är fult men det enda sättet du kan göra för att vara helt säker. I längden kan det leda till att du litar på honom och ert förhållande kan bli bättre för att du slappnar av. Eller så kan det leda till att du upptäcker att han är en otrogen skitstövel. Och då slipper du ödsla livstid på honom.
  • Anonym (123)
    Anonym (Kolla!) skrev 2018-07-28 23:08:39 följande:
    Kolla över axeln vad han knappar in för kod på mobilen. Sedan går du igenom den när han är i duschen.

Har han raderat sms:en från sin kompis som en säkerhetsåtgärd så är det nog ingen kompis. Är sms:en kvar så ser du ju vad det rör sig om.

Skriv även upp numret och googla personen i fråga. Kolla vad det är för människa och vad hon (om det skulle vara så att dina farhågor besannas) skriver på FB med mera. Kanske skriver hon något avslöjande. Människor som är förälskade blir rejält korkade och gör lätt bort sig.

Det är fult men det enda sättet du kan göra för att vara helt säker. I längden kan det leda till att du litar på honom och ert förhållande kan bli bättre för att du slappnar av. Eller så kan det leda till att du upptäcker att han är en otrogen skitstövel. Och då slipper du ödsla livstid på honom.
    Men skämtar du eller? 
    TS sambo har all rätt till ett privatliv med egna hemligheter. Krävs ju en riktigt äcklig människa för att snoka baserat på det som skrivits.

"I längden kan det leda till att du litar på honom"
    Han kommer ju inte kunna lita på TS dock.
  • Anonym (En hund begraven)

Så har jag hållit på alla gånger då jag haft en flört/förhållande på sidan av min relation.

• Anonym (Mystica)
    Anonym (Kolla!) skrev 2018-07-28 23:08:39 följande:

Vi kan varandras koder och inlogg på allt men hade inte själv velat att han skulle snoka i mitt privatliv. Och det gör vi aldrig någon av oss.

Im han har tappat intresse för mig så hade jag velat att han berätta det, inte att jag fick veta via omvägar.

Jag skrev offensiv, men menade inte snoka, mer vara verbalt på och kanske tvinga honom. Men det kan oxå förstöra mer än det gör nytta. Ifall det visar sig att det är en kompis..

Men tack för ditt svar!
  • Anonym (Mystica)
    Anonym (En hund begraven) skrev 2018-07-28 23:43:45 följande:

Så har jag hållit på alla gånger då jag haft en flört/förhållande på sidan av min relation.

Jag har manliga vänner som jag skriver till på ett onlinespel. Och det var öven där jag lärde känna min sambo. Men jag har ingen tanke att vara otrogen. Därför försöker jag inbilla mig att han kanske är som jag där. Han har inlogg till mitt konto och kan läsa varenda konversation om han vill.

Skriva är en sak men gå över gränsen o flirta eller vara otrogen gör aldrig jag, men kanske min sambo då?!

Hur har ditt flirtande gått till då? Och hur har det avslutats?
  • Anonym (A)
    Anonym (123) skrev 2018-07-28 23:16:50 följande:
    Men skämtar du eller? 
    TS sambo har all rätt till ett privatliv med egna hemligheter. Krävs ju en riktigt äcklig människa för att snoka baserat på det som skrivits.

"I längden kan det leda till att du litar på honom"
    Han kommer ju inte kunna lita på TS dock.
    Håller med
  • CitronTulo

Vet hur jobbigt det kan vara när man får den känslan.. fast man egentligen inte har något särskilt att ta på! Hur länge har det pågått med de här sena smsen, är det något som har dykt upp på senare tid så handlar det väl om någon ny bekantskap iaf? Men det behöver ju inte betyda att han är otrogen! Vad menar du med att han kollat nån tjej på FB? Är ju sånt men gör liksom, kollar både killar och tjejer själv..

Baserat på det du skriver så hade jag inte varit särskilt orolig!

• Anonym (Sorry)
    Anonym (Mystica) skrev 2018-07-28 22:52:24 följande:

Mitt ex spydde galla över otrogna.... men glömde att han låg runt själv... han hade sitt på jobbet, ingen övertid el annat... de hade lunchen...
  • Anonym (fråga rakt ut)

Jag skulle fråga rakt ut, för jag klarar inte av att leva i ovisshet.

Om han har bortförklaringar och beteendet fortsätter så skulle jag snoka(elakt jag vet). Men hellre att jag får veta än att leva i en lögn och bli bedragen bakom ryggen. 

• Anonym (Mystica)
    CitronTulo skrev 2018-07-29 21:28:21 följande:

Vet hur jobbigt det kan vara när man får den känslan.. fast man egentligen inte har något särskilt att ta på! Hur länge har det pågått med de här sena smsen, är det något som har dykt upp på senare tid så handlar det väl om någon ny bekantskap iaf? Men det behöver ju inte betyda att han är otrogen! Vad menar du med att han kollat nån tjej på FB? Är ju sånt men gör liksom, kollar både killar och tjejer själv..

Baserat på det du skriver så hade jag inte varit särskilt orolig!

Det är ungefär 1 månads tid det har pågått. Från början tänkte jag inte på det men när det plötsligt blev varje kväll vid samma tidpunkt så började jag fundera.

Vad jag menade med fb var att direkt efter smset en gång så gick han in på nån tjejs fb och synade hennes profil. Jag såg d i ögonvrån och när jag tittade mot honom så vände han bort mobilen.

Det är inget konstigt att kolla folks profiler och det behöver inte alls betyda något. Han är med i grupper där folk lägger ut halvnakna foton på sig själva så hade han inte vänt bort mobilen så hade jag troligtvis inte tänkt mer på det.
  • Anonym (Milf:))

Att det är samma tidpunkt känns mer som han har en relation med någon. Inte kompis.

Vänder bort telefonen....

Hade nog snokat tyvärr. Men då har jag också varit i långa förhållanden med killar som låg med andra och var allmänt illojala

• Castrup

Skicka ett mess till honom någon minut före den aktuella tidpunkten varje dag. Det kommer att göra honom förvirrad och sätta griller i huvudet på honom. Messet du skickar kan vara i princip vad som helst som att han måste handla i morgon eller en kärleksförklaring.

• nernu

Jag hade nog varit öppen. Sagt att jag kanske bara har fått förmmig något dumt men jag märker att du gör nögit med telefonen och jag skulle vilja veta vad men vill inte snoka. Kan du tänka dig att visa det?

Jag har flera killkompisar som jag kan skriva roliga saker med. Jag läser ofta upp sms för min man även om det är lite interna skämt. En gång gick det över gränsen med en man som min man aldrig skulle misstänka. Innan kunde jag läsa upp saker han skrivit men när vi båda gick över gränsen slutade jag och började dölja istället. Så om din man vill dölja det när du frågar skulle jag bli betydligt mer misstänksam.

Svar på tråden Cirka klockan 22:00....