Anonym (Mystica) skrev 2018-07-28 22:52:24 följande:
På vardagar runt 22-tiden och på helgen runt 23:00 plingar det i min sambos mobil. När han läser så ler han ibland. Någon gång har han tittat på nån tjej på fb.
Han har alltid bråttom att få upp mobilen vilket han inte har annars.
När jag frågade vem det var som messade så sent så fick jag svar att det var en kompis.
Han visar inga tendenser till otrohet. Han är livrädd att förlora mig, han spyr ofta gallanöver otrogna personer, han jobbar aldrig över eller är borta på ett konstigt sätt.
Möjligen så chattar han med någon, o de önskar varandra godnatt på kvällen. Är det okej eller fel? Man kan ju ha vänner av båda könen..
Vad säger ni? Ska jag vara mer offensiv eller bara lita på honom?
Kolla över axeln vad han knappar in för kod på mobilen. Sedan går du igenom den när han är i duschen.
Har han raderat sms:en från sin kompis som en säkerhetsåtgärd så är det nog ingen kompis. Är sms:en kvar så ser du ju vad det rör sig om.
Skriv även upp numret och googla personen i fråga. Kolla vad det är för människa och vad hon (om det skulle vara så att dina farhågor besannas) skriver på FB med mera. Kanske skriver hon något avslöjande. Människor som är förälskade blir rejält korkade och gör lätt bort sig.
Det är fult men det enda sättet du kan göra för att vara helt säker. I längden kan det leda till att du litar på honom och ert förhållande kan bli bättre för att du slappnar av. Eller så kan det leda till att du upptäcker att han är en otrogen skitstövel. Och då slipper du ödsla livstid på honom.