• Sofia12310

Hur går undersökning vid blödning till?

Hej!

Har under min graviditet blödit sen v 12, lite grann då och då. Rött blod typ 5 gånger och varannan dag bruna flytningar.

Är i v17(16+2)

Har väntat på mon läkar tid imon, jag undrar hur går en undersökning till? Hatar såna situationer med nya människor dessutom så vill bara ha en bild av vad som händer. Förstår att de blir gyn undersökning men vad kollar dom? Gör dom vul? Eller vanligt ultraljud? Tacksam för svar så jag kan lugna mig lite haha!

• Svar på tråden Hur går undersökning vid blödning till?
  • Johannana

Har också blödit till och från, startade v6 och upphörde helt efter v17. Är nu i v34 :) De undersökningar jag fick göra var bara vanlig gynundersökning och vul.

• Johannana

De kollar om det är någonting i livmodern som blöder, livmodertappen samt slidans slemhinna. På mig kunde de aldrig hitta något så de antog att jag bara hade väldigt känslig tapp och blodkärl.

• Sofia12310
    Johannana skrev 2018-07-29 15:50:46 följande:

De kollar om det är någonting i livmodern som blöder, livmodertappen samt slidans slemhinna. På mig kunde de aldrig hitta något så de antog att jag bara hade väldigt känslig tapp och blodkärl.

Åh skönt de! Tror också de är fallet med mig, men vill ändå kolla så allt är bra där inne. Förra grav låg min moderkaka långt ner inte ens då blödde jag!
Svar på tråden Hur går undersökning vid blödning till?