• NoNameNo

Ogillar min fästmös föräldrar..

Så här ligger det till. Jag och min fästmö har varit ihop i snart 2 år.

Jag var hos henne innan vi var ihop, allt var då bra.

Allt eftersom tiden gick så har hennes föräldrar börjat lägga sina näsor i blöt och haft med saker som de inte har med att göra överhuvudtaget.
    Några exempel är att de lägger sig i min ekonomi, dygnsrytm, vegansk livsstil, och att jag är för smal, (inte underviktig) m.m. Listan kan göras lång helt enkelt..

Hur hanterar jag detta på bästa sätt? För två veckor sedan så fick jag damp på hennes pappa och skällde lite grann för han la sig i mitt bilköp, fick nog helt enkelt. Känner hur vreden stiger och vill skälla hela tiden på dem på grund av att de har mobbat mig under hela vårat förhållande och jag haft tålamod att hålla käften. Kan tillägga att hela familjen är sån, inte bara föräldrarna.

Angående mina problem så är ekonomin löst sen ett halvår tillbaka, fått rätt dygnsrytm igen, gått upp flera kilo, så inget att klaga på längre, ändå kommer deras käftar hela tiden. Behöver råd!

• Svar på tråden Ogillar min fästmös föräldrar..
  • NoNameNo

Eftersom jag känner dem bra så vet jag att det inte kommer gå. Man måste ha ett argument känns det som. Fått väldigt mycket skit av dem så känner att jag aldrig mer vill prata med dem eller se dem. Är det fel tänk kanske?

• Långbenopluto
    NoNameNo skrev 2018-07-29 18:22:18 följande:
    Eftersom jag känner dem bra så vet jag att det inte kommer gå. Man måste ha ett argument känns det som. Fått väldigt mycket skit av dem så känner att jag aldrig mer vill prata med dem eller se dem. Är det fel tänk kanske?
    Fel tänkt vet jag inte, men det är fegt.
  • annabellelee
    NoNameNo skrev 2018-07-29 18:22:18 följande:

Ska ni ha ett liv ihop är det svårt att helt undvika föräldrarna. Du får lära dig hantera dem.
  • Physalis

Är ni väldigt unga så kan föräldrarna ha svårt att släppa tanken på att deras dotter och då även hennes partners är vuxna likvärdiga människor som de lika lite rätt att bestämma över som någon annan vuxen människa.

Då är det dags att själv börja sätta gränser. Fundera på om du accepterat deras beteende från en bekant eller främling. Skulle du inte det så behöver du inte acceptera det av de heller.

Tala om för de att du inte är intresserad av deras åsikter om du inte uttryckligen bett om råd.

Vad du gör med dina pengar, hur du sover och vad du äter för något angår inte de.

Korrekturläser som en kratta
  • NoNameNo

Bra svar från alla.

Grejen är att jag skulle vilja säga till dem att jag inte vill ha deras åsikter, men de kommer alltid med något motsvar som gör mig så arg.

T,ex när man äter tacos hos dem så klagar de på hur man äter, hur i helvete kan man kommentera någon annans ätstil? Haha. Så patetiska människor!

• Physalis
    NoNameNo skrev 2018-08-01 11:40:38 följande:

Bra svar från alla.

Grejen är att jag skulle vilja säga till dem att jag inte vill ha deras åsikter, men de kommer alltid med något motsvar som gör mig så arg.

T,ex när man äter tacos hos dem så klagar de på hur man äter, hur i helvete kan man kommentera någon annans ätstil? Haha. Så patetiska människor!

Om man sagt ifrån flera och det inte hjälper så får man nog acceptera att de inte fattar bättre. Då får man sluta umgås i samma utsträckning eller till och med helt och hållet.
    Korrekturläser som en kratta
  • NoNameNo
    Physalis skrev 2018-08-01 13:52:40 följande:

Om man sagt ifrån flera och det inte hjälper så får man nog acceptera att de inte fattar bättre. Då får man sluta umgås i samma utsträckning eller till och med helt och hållet.

Exakt, de fattar inte bättre. Tack för att du förstår!

Situationen är svår för min fästmö bor hos mig och hennes föräldrar bor typ 12 mil bort, hon vill ju åka upp ibland, så har föreslagit att hon kan ta tåget.

Har förklarat för henne hur jag känner och att jag inte vill köra dit mer, blir bara mobbning av det hela och jag blir mer rasande.
Svar på tråden Ogillar min fästmös föräldrar..