• Anonym (!!)

Era gravid-cravings

Berätta gärna vad ni har eller hade för cravings när ni var gravida eller har nu.

Jag är helt fast på citronvatten, mycket citron ska det vara. Och sen sushi, avokadosushi. 

Och sen en till fråga, är det någon mer som nästan ALLTID är hungrig. Jag känner mig knappt mätt längre, bara avsmak för mat och då slutar jag äta.
    Åt middag för knappt en timme sedan och är nu "hungrig" igen och har ställt in mig på en sak, McDonalds. 

• Svar på tråden Era gravid-cravings
  • Forumvärd

Jag var galen i holiday dipp när jag väntade nr 1. Det fungerade på allt. Nr 2 käkade jag kopiösa mängder gröna äpplen och med Tingsten var det såpa. Jag åt det inte utan älskade doften. Slutade golv och toaletter flera gånger om dagen bara för att få känna doften av såpa. Inte klokt men rent var det.

• Anonym (Anonym)

Potatis! Nästan varje maträtt skulle ha någon typ av potatis. Det höll i sig under hela graviditeten. En annan craving var mjölk och så kunde jag få sug efter olika maträtter :)

• Anonym (.)

Med ettan var det skumbananer som gällde. Har aldrig köpt det före eller efter graviditeten, men massa förpackningar under graviditeten.

Med tvåan så var det guldnougat och strips som gällde.

Samt produkter med mycket kalk i under både graviditeterna, typ mjölk och fil och liknande.

• Anonym (Blomman)

Med första barnet så var det banan och under en låååååång period vad det enbart det jag kunde äta ytan att kräkas.

Med andra barnet var det apelsjucie samt choklad och lakrits.

• aerial

Var alltid jättehungrig i början, mådde inte illa heller så kunde äta som jag ville. Mina cravings var Brämhults lemonad och Calippo-glassar. Fick en son.

• Anonym (tres)

Första graviditeten var det lakrits. Jag hatar lakrits, har alltid hatat lakrits och tyckte att det var skitäckligt när jag var gravid också.

Andra var det surt. Vad som helst bara det var surt.

Tredje gången var det inga direkta cravings men jag kunde inte äte något annat än skräpmat utan att må illa.

• Anonym (!!)

Roligt att ni är så många som vill dela med er! :) 

• LittleSunshine84

Vattenmelon i mängder :)

• Anonym (!!)
    LittleSunshine84 skrev 2018-07-29 21:32:01 följande:

Vattenmelon i mängder :)

Åh ja, det är gott! Helst lite hårda och inte mjuka och utan kärnor. 
Svar på tråden Era gravid-cravings