• Anonym (!!)

Era gravid-cravings

Berätta gärna vad ni har eller hade för cravings när ni var gravida eller har nu.

Jag är helt fast på citronvatten, mycket citron ska det vara. Och sen sushi, avokadosushi. 

Och sen en till fråga, är det någon mer som nästan ALLTID är hungrig. Jag känner mig knappt mätt längre, bara avsmak för mat och då slutar jag äta.
    Åt middag för knappt en timme sedan och är nu "hungrig" igen och har ställt in mig på en sak, McDonalds. 

• Svar på tråden Era gravid-cravings
  • Anonym (Sista trimestern)

Jag har faktiskt tvärtom. Innan jag blev gravid var jag aldrig mätt, jag var konstant hungrig. Vaknade hungrig, somnade hungrig och var hungrig direkt efter att jag ätit. Men nu är jag aldrig hungrig istället! Lite socker- eller saltsugen kan jag vara, men aldrig hungrig. Jag måste tvinga mig själv till att äta alls. Sjukt jobbigt.

• Anonym (Har koll)
    Nyfikenlillstrumpa skrev 2018-07-29 23:53:25 följande:

Sushi (speciellt avokado)

Nesquick med mjölk

Special K med röda bär och mjölk

Parmaskinka

Fruktsallad

Inte för att man får äta Parmaskinka under graviditet men ändå.
  • Anonym (Mårten)

När mina barns mamma var gravid fick jag en otyglad lust att kolka brännvin.

• Nyfikenlillstrumpa
    Anonym (Har koll) skrev 2018-07-31 01:34:46 följande:

Om den varit fryst i tre dygn eller hettad till över 100 grader jo. Jag FÅR göra precis som jag vill sen är det en rekomendation att inte äta den rå. Och sen är jag jag. Mår man pyton och spyr konstant tänker jag äta det jag kan behålla.
  • Nyfikenlillstrumpa
    Anonym (Har koll) skrev 2018-07-31 01:34:46 följande:

De finns de som har cravings för tegelsten. Skulle jag äta skiten för det? Nej, jag skulle inte tro det.
  • Hönshjärna

Skolkritor och kolabönor...

Det var dåliga cravings av två anledningar; gravida bör inte äta för mycket lakrits och affärerna i närheten av vår bostad hade inte kolabönor i sortimentet- inte ens Hemmakväll!...

• Rödtjärnens Anna

citroner tills jag fick sån hemsk halsbränna.. Då blev det is och isglass.. Åt mängder med is, och hade det över allt, i frysen på jobbet, i frysarna på landet, över allt där det fanns en frys.

• Michael 310
    LittleSunshine84 skrev 2018-07-29 21:32:01 följande:

Vattenmelon i mängder :)

Sambon var galen i vattenmelon. Gick säkert 10kg i veckan med minstingen.
  • Emy88

Båda graviditeterna har det varit potatis och sockerärtor.

Svar på tråden Era gravid-cravings