• Ronja93

Så sjukt orolig!

Hej på er,

Mitt första inlägg här... så vet inte alls om jag gör rätt ???????????

Jag är gravid i v.19 18+3 och känner absolut ingenting.

Är överviktig sedan tidigare, trodde helt ärligt inte att det gick att få barn i nuläget men blev ÖVERLYCKLIG när vi fick + på Stickan.

Såg bebis i v.9 och sedan dess inget mer.

Mår bra, lite svullen, trött... förutom detta känns allt precis som vanligt.

Har inte känt något "Kurr/fladder" ingenting annat som fått mig att känna att det faktiskt är någon på insidan...

Fick från min BM att min maxvikt att gå upp är +6 kilo men har sedan +et gått ner 6 kg..

Ska på RUL nu på onsdag, alltså bara 2 dagar kvar, knappt det!

Är så sjukt orolig att BM skall säga Till mig att det inte finns något där!

Blev gravid en gång tidigare för 3 år sedan som var en graviditet utan foster, vilket har fått mig att oroa mig ännu mer + att jag är RH- vilket innebär att min kropp kan skapa antikroppar mot bebisen...

Någon som varit i min situation eller liknande som kanske kan lugna mig lite??

Tack på förhand,

Kram R ??

Hjälp gravid orolig
  • Svar på tråden Så sjukt orolig!
  • AK78

Hej!

Jag oroar mig också över att jag inte ska vara gravid eftersom jag mår precis som vanligt.. men det är ju egentligen bara positivt och något att vara tacksam över! Tyvärr funkar vi ju inte så.. Kände inte heller någonting från barnet förrän senare vilket också är helt normalt.. däremot kände jag barn nummer tre lite tidigare.

Är också Rh- men har aldrig behövt åtgärda det på något vis. Läser man om det kan man lätt bli skrämd men vad jag vet är det värsta som händer att du får en spruta om barnet inte skulle vara Rh-. Försök att njuta av både välmående och viktnedgång och lycka till!

• AK78

Hej!

Jag oroar mig också över att jag inte ska vara gravid eftersom jag mår precis som vanligt.. men det är ju egentligen bara positivt och något att vara tacksam över! Tyvärr funkar vi ju inte så.. Kände inte heller någonting från första barnen förrän senare vilket också är helt normalt.. däremot kände jag barn nummer tre lite tidigare.

Är också Rh- men har aldrig behövt åtgärda det på något vis. Läser man om det kan man lätt bli skrämd men vad jag vet är det värsta som händer att du får en spruta om barnet inte skulle vara Rh-. Försök att njuta av både välmående och viktnedgång och lycka till!

• Ronja93

Hej AK78!

Och tack för ditt svar... skönt att känna att man inte är ensam om upplevelsen!

Förstår precis vad du menar, vi borde njuta av att vi mår bra! Men som du säger svårt.....

Hur långt gången är du??

• AK78
    Ronja93 skrev 2018-07-30 18:32:48 följande:

Hej AK78!

Och tack för ditt svar... skönt att känna att man inte är ensam om upplevelsen!

Förstår precis vad du menar, vi borde njuta av att vi mår bra! Men som du säger svårt.....

Hur långt gången är du??

13+3.
  • lullis94
    AK78 skrev 2018-07-30 17:32:39 följande:

Hej!

Jag oroar mig också över att jag inte ska vara gravid eftersom jag mår precis som vanligt.. men det är ju egentligen bara positivt och något att vara tacksam över! Tyvärr funkar vi ju inte så.. Kände inte heller någonting från barnet förrän senare vilket också är helt normalt.. däremot kände jag barn nummer tre lite tidigare.

Jag är RH- och jag fick ta en spruta efter jag födde sonen för att inte stöta bort eventuella syskon om de inte är RH-. Det ska tydligen inte spema någon roll med första barnet utan till andra.
  • lullis94

Kan tillägga att jag försökt mig på ett syskon i 17 månader innan jag nu fått + så jag precis som ni oroar mig. Dock är jag bara i typ 5+5 så det är länge kvar innan jag kan pusta ut och känna hopp... Är lite kluben, vill att magen ska börja växa för att jag ska få hopp om att det går som det ska men samtidigt vill jag vara liten så länge det bara går :P

• AK78
    lullis94 skrev 2018-07-31 16:53:39 följande:

Jag är RH- och jag fick ta en spruta efter jag födde sonen för att inte stöta bort eventuella syskon om de inte är RH-. Det ska tydligen inte spema någon roll med första barnet utan till andra.

Har hört det! Men jag har aldrig behövt ta någon spruta.. och har fött tre. Fattar inte varför inte jag behövde?
  • Gulletussan

Det kommer gå jättebra på RUL ska du se. Jag kände inte heller några rörelser innan mitt RUL. Jag hade livmodern i framvägg som gjorde att rörelser känns mindre eller inget alls. Så försök att slappna av. Snart får du se er lilla bebis igen. Lycka till!

• nernu

Har en vän som klagade halva graviditeten över att von inte mådde illa och att hon inte gick upp i vikt. Hon fungerade som vanligt i princip. Jag ville slå ihjäl henne. Det är inget roligt med alla de där symptomen. Jag hpller på att tappa livslusten. Inget att stå efter. Var glad att du slipper det istället. Och det är inget konstigt att en förstföderska inte känner något innan vecka 20.

Svar på tråden Så sjukt orolig!