• AK78

Så sjukt orolig!

Hej!

Jag oroar mig också över att jag inte ska vara gravid eftersom jag mår precis som vanligt.. men det är ju egentligen bara positivt och något att vara tacksam över! Tyvärr funkar vi ju inte så.. Kände inte heller någonting från barnet förrän senare vilket också är helt normalt.. däremot kände jag barn nummer tre lite tidigare.

Är också Rh- men har aldrig behövt åtgärda det på något vis. Läser man om det kan man lätt bli skrämd men vad jag vet är det värsta som händer att du får en spruta om barnet inte skulle vara Rh-. Försök att njuta av både välmående och viktnedgång och lycka till!

• AK78

Hej!

Jag oroar mig också över att jag inte ska vara gravid eftersom jag mår precis som vanligt.. men det är ju egentligen bara positivt och något att vara tacksam över! Tyvärr funkar vi ju inte så.. Kände inte heller någonting från första barnen förrän senare vilket också är helt normalt.. däremot kände jag barn nummer tre lite tidigare.

Är också Rh- men har aldrig behövt åtgärda det på något vis. Läser man om det kan man lätt bli skrämd men vad jag vet är det värsta som händer att du får en spruta om barnet inte skulle vara Rh-. Försök att njuta av både välmående och viktnedgång och lycka till!

• AK78
    Ronja93 skrev 2018-07-30 18:32:48 följande:

Hej AK78!

Och tack för ditt svar... skönt att känna att man inte är ensam om upplevelsen!

Förstår precis vad du menar, vi borde njuta av att vi mår bra! Men som du säger svårt.....

Hur långt gången är du??

13+3.
  • AK78
    lullis94 skrev 2018-07-31 16:53:39 följande:

Jag är RH- och jag fick ta en spruta efter jag födde sonen för att inte stöta bort eventuella syskon om de inte är RH-. Det ska tydligen inte spema någon roll med första barnet utan till andra.

Har hört det! Men jag har aldrig behövt ta någon spruta.. och har fött tre. Fattar inte varför inte jag behövde?
Svar på tråden Så sjukt orolig!